Žáci a jejich schopnost obhajovat vlastní názor

Title Alternative:Pupils and Their Ability to Defend Their Personal Opinion
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diplomová práce se zaměřuje na vlastní názor a jeho obhajobu u žáků 2. stupně ZŠ. Podstatnou roli hraje kritické myšlení s ohledem na jeho důležitost v dnešní informační společnosti a vytváření vhodného prostředí pro jeho rozvoj ve škole. Kritické myšlení je chápáno jako základní předpoklad pro to, aby si žák dokázal vytvořit vlastní názor. Pozornost je dále věnována efektivní argumentaci jakožto důležité dovednosti, která žákům umožní vlastní názor vhodně vyjádřit a případně obhájit. Klíčová role je spatřována především v práci učitele, který svým působením může velmi ovlivnit rozvoj těchto dovedností. Závěrečná část je zamýšlena jako metodická podpora, ve které jsou popsány vhodné metody a navrženy aktivity, které pomáhají rozvíjet kritické myšlení a efektivní argumentaci žáků. Jsou přiloženy užitečné odkazy na metodické portály, či projekty zabývající se tímto tématem a tři připravené ukázkové hodiny. Vše je popisováno s ohledem na aktuální změny probíhající v českém školství.
Description
81 s., 6 s. příl. :obr. +CD ROM
Subject(s)
views and attitudes, learners, názory a postoje, žáci
Citation
ISSN
ISBN