Výzkum postojů žáků a rodičů souvisejících s realizací alternativní formy hodnocení žáků

Title Alternative:Investigation of Parents´ and Pupils´ Attitudes Towards the Alternative Form of Learner Assessment
Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Tématem této diplomové práce je výzkum postojů žáků a rodičů souvisejících s realizací alternativní formy hodnocení žáků - slovního hodnocení. Toto hodnocení se využívá na několika školách v ČR a je uzákoněna jako jedna z možností školního hodnocení žáků spolu s klasifikací. V první části práce je popsáno obecné hodnocení, jeho funkce, význam a vztah k hodnotám. Dále se tato část podrobněji zabývá slovním hodnocením jako alternativou ke klasifikaci. Popisuje zásady, které by se při využívání této formy hodnocení měly respektovat, rozebírá rizika a také formulace, kterým by se učitelé při psaní slovního hodnocení měli vyhnout. Druhá část diplomové práce se věnuje výzkumu slovního hodnocení v praxi. Pomocí dotazníků a dalších materiálů využitých v průběhu realizace slovního hodnocení ve třídě byla provedena analýza postojů žáků a rodičů a zhodnoceny stanovené hypotézy. Součástí této části je i kapitola, ve které jsou uvedeny osobní postřehy diplomantky získané v průběhu realizace výzkumu.
Description
86 s., 23 s. příl. :obr., tab. +CD ROM
Subject(s)
evaluation of school children, verbal evaluation, hodnocení žáků, slovní hodnocení
Citation
ISSN
ISBN