Hodnocení tělesné výchovy na 1. stupni základních škol
Title Alternative:Evalution of Physical Education in Primary Schools
Loading...
Date
2013-01-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Cílem diplomové práce bylo zjištění, jakou formou a za jaké výsledky jsou žáci hodnoceni v tělesné výchově na 1. stupni základních škol v libereckém regionu. První část práce zahrnuje charakteristiku pojmů hodnocení, tělesná výchova a ostatních náležících částí. Další část obsahuje výsledky od dotazovaných učitelů ze základních škol. Výzkumný vzorek tvořilo 97 učitelů, a to 90 žen a 7 mužů od 20 do 50 a více let. Učitelé obdrželi dotazník, který obsahoval 15 otázek na téma hodnocení v tělesné výchově. Výsledky prokázaly, že více jak polovina učitelů hodnotí žáky kombinací známky a slovního hodnocení. Velkým zjištěním bylo, že učitelé v tělesné výchově hodnotí podle výsledků, snahy a sledování zhoršení nebo zlepšení výkonu žáka. Výzkum ukázal významné nedostatky v úrovni testování motorických schopností a dovedností u současné populace žáků na základních školách. Z tohoto důvodu je nutné dávat větší důraz na motorické testování žáků nejen ve vyučovacích jednotkách školní tělesné výchovy.
Description
78 s., 3 s. příl. :obr., tab., grafy +CD ROM
Subject(s)
physical education, elementary school education, tělesná výchova, základní vzdělávání