ADHD v základní škole

Title Alternative:ADHD in elementary school
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
V diplomové práci je řešena problematika ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou na základní škole. V teoretické části jsou přiblížena fakta o ADHD. Porucha je definována z hlediska historie a charakteristiky jejích projevů, diagnostiky ADHD, etiologie a léčby, jak v oblasti psychoterapie, socioterapie, farmakoterapie tak i nestandardních postupů léčby. Současně je řešena problematika vzdělávání a role učitelů, inkluzivní vzdělávání a integrace žáků s ADHD do běžných základních škol. Zohledněna je možnost vzdělávání žáků s ADHD v oblasti intervenčních a podpůrných opatření, jako je individuální vzdělávací plán nebo spolupráce s poradenskými zařízeními. V praktické části diplomové práce jsou analyzovány výsledky výzkumu pomocí škály KADDS, zkoumána je souvislost mezi znalostmi a zkušenostmi učitelů základních škol v České republice (oblast Morava) o syndromu ADHD a souvislost mezi znalostmi učitele o ADHD a jeho všeobecným vzděláním i odborným proškolením. Současně dochází k porovnání výsledků výzkumného vzorku s výsledky výzkumu, který proběhl na území celé České republiky.
Description
105 s., 10 s. příl. :tab., grafy +CD ROM
Subject(s)
attention deficit hyperactivity disorder, porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou
Citation
ISSN
ISBN