Narušená komunikační schopnost

Title Alternative:Speech and Language Impairment
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářská práce se zabývala narušenou komunikační schopností u dětí na prvním stupni základních škol. Jejím cílem bylo zjistit četnost výskytu specifického logopedického nálezu u dětí se specifickými poruchami učení na základní škole. Dále zjistit úroveň jazykového citu u dětí se specifickými poruchami učení a u dětí intaktní populace a porovnat výsledky obou skupin. Teoretická část objasňuje pomocí zpracování odborných zdrojů hlavní pojmy předkládané práce, kterými jsou logopedie, narušená komunikační schopnost a specifické poruchy učení. Praktická část zjišťovala míru narušeného jazykového citu a četnost výskytu specifického logopedického nálezu. Průzkum byl prováděn na vzorku 20 žáků se specifickými poruchami učení a 20 žáků intaktní populace na 1. stupni základní školy. Zvolenou metodou průzkumu byl Žlabův test jazykového citu a orientační vyšetření specifických asimilací a artikulační neobratnosti. Výsledky ukázaly,že u dětí se specifickými poruchami učení se ve větší míře vyskytuje specifický logopedický nález než u dětí kontrolního vzorku, a že vykazují větší nedostatky v oblasti artikulační neobratnosti než v oblasti specifických asimilací.
Description
63 s., 1 s. příl. :tab., gafy +CD ROM
Subject(s)
communication skills, speech therapy, komunikační dovednosti, logopedie
Citation
ISSN
ISBN