Uplatnění ICT při návrhu marketingové strategie

Title Alternative:Application of ICT in developing marketing strategy
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The subject of bachelor study "Application of ICT in development of marketing strategy" is a combination of the principles of project management with the creation of marketing strategy and application of information and communication technologies in practice. The study is developed in an environment of general importer of passenger cars Mercedes-Benz in the Czech Republic. The first half of the work is a combination of theoretical marketing strategy and project management methods with emphasis on the systematic approach and work with different types of information. The content of the third part are new forms of communication and ICT, which are applied in the design and implementation of modern marketing strategy. The final part is a real modern marketing strategy of Mercedes-Benz Czech Republic, which is characterized by significant use of ICT in practice. The practical part has its own extensive situational analysis focused on the analysis of brand image, market and sales analysis of Mercedes-Benz in the Czech Republic.
Předmětem bakalářské práce ?Uplatnění ICT při návrhu marketingové strategie? je spojení zásad projektového řízení s tvorbou marketingové strategie a aplikace nástrojů informačních a komunikačních technologií v praxi. Bakalářská práce je zpracována v prostředí generálního dovozce osobních automobilů značky Mercedes-Benz v České republice. První polovina práce nachází teoretické spojení tvorby marketingové strategie a metod projektového řízení s důrazem na systematický přístup a práci s různými typy informací. Obsahem třetí části jsou nové formy komunikace a ICT, které jsou uplatňovány při návrhu a realizaci moderní marketingové strategie. Závěrečnou praktickou částí je reálná moderní marketingová strategie společnosti Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., která je charakteristická výrazným užitím ICT v praxi. Součástí praktické části je vlastní rozsáhlá situační analýza se zaměřením na analýzu vnímání značky, trhu a prodeje Mercedes-Benz v České republice.
Description
katedra: KIN; rozsah: 82 s. (128 635 znaků)
Subject(s)
information and communication technology, projects, project management, marketing, marketing strategy, the automotive industry, informační a komunikační technologie, projekty, projektové řízení, marketing, marketingová strategie, automobilový průmysl
Citation
ISSN
ISBN