Spotřebitelské chování na trhu notebooků

Title Alternative:Consumer behavior on the notebook's market
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The task of my diploma thesis is an analysis of the influences that operates with the decision of the customers during their choice of laptops. The thesis is divided into two parts. In the first part there is the presentation of the theoretical facts gained from the literature. The chapters deal with different topics. These topics are: customer on the market, the character of the customer, the segmentation of the customer, shopping customer, inner and outside factors that influence the behavior of the customer, the process of the shopping decision and marketing and customer´s research. In the second part there is an evaluation of the questionnaire research which was made with the chosen students in the Liberec region. From these questionnaires were drawn conclusions and then were made recommendation which should lead to better satisfaction of the segments of the customers.
Předmětem diplomové práce "Spotřebitelské chování na trhu notebooků" je analýza vlivů působících na rozhodování spotřebitelů při výběru notebooků. Práce je rozdělena do dvou částí. V části první jsou prezentovány teoretické poznatky z literárně dostupných zdrojů. Kapitoly se věnují tématům spotřebitele na trhu, osobnosti spotřebitele a spotřebitelské segmentaci, dále spotřebiteli při nákupu, vnitřním a vnějším faktorům ovlivňujících chování spotřebitele, procesu kupního rozhodování a také marketingovému a spotřebitelskému výzkumu. Ve druhé části je vyhodnoceno dotazníkové šetření, které bylo provedeno u vybraných studentů v Libereckém kraji, z něhož jsou poté vyvozeny závěry a vytvořeno doporučení směřující k lepšímu uspokojení požadavků výzkumného segmentu spotřebitelů.
Description
katedra: KMG; rozsah: 85 s.
Subject(s)
notebook, buying behavior, decision-making process, consumer, consumer research, notebook, nákupní chování, rozhodovací proces, spotřebitel, spotřebitelský výzkum
Citation
ISSN
ISBN