Komunikační strategie produktů herního trhu v České republice

Title Alternative:Communication Strategy of Products for Games Market in the Czech Republic
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diploma thesis concerns the communication strategy of products on the video game market. Its goal is to investigate in detail the behaviour and habits of players in the Czech Republic according to the platform on which they play. The main objective is to define customer market segments and to propose a communication strategy for the Video Game Industry Association of the Czech and Slovak Republic. The theoretical part of the thesis explains the basic concepts of marketing and marketing communication, but focuses mainly on characteristics of the video game market and its products. The practical part consists of the questionnaire survey which formed the basis of the analysis of the Czech market. It further contains definitions of customer market segments and a proposed communication strategy for effectively addressing and informing the broad public. The survey respondents are video game players from throughout the Czech Republic regardless of their game preferences.
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií produktů herního trhu. Cílem je podrobně prozkoumat chování a návyky hráčů v České republice, dle platformy, na které hrají. Hlavním cílem je definování tržních segmentů zákazníků a návrh komunikační strategie pro Asociaci herního průmyslu České a Slovenské republiky. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy marketingu a marketingové komunikace, nejvíce se však zaměřuje na charakteristiku herního trhu a herních produktů. Praktickou část tvoří dotazníkové šetření, které posloužilo jako podklad pro analýzu českého trhu. Dále je obsahem definování tržních segmentů zákazníků a návrh komunikační strategie, která by umožnila efektivně oslovit a informovat širokou veřejnost. Respondenty průzkumu jsou hráči počítačových her z celé České republiky bez ohledu na jejich herní preference.
Description
katedra: KMG; rozsah: 103
Subject(s)
analysis, communication, communication strategy, games, gaming industry, gaming, platforms, market, market segment, marketing, segmentation, analýza, herní platformy, herní průmysl, komunikace, komunikační strategie, marketing, počítačové hry, segmentace, trh, tržní segment
Citation
ISSN
ISBN