Slohové učivo v učebnicích českého jazyka pro druhý stupeň základních škol

Title Alternative:Stylistic learning in coursebooks of Czech language for the second grade of elementary schools
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma paper analyses the selected range of contemporary textbooks of Czech Language. The work aims at presentation of stylistic teaching, today transformed into Communicative and Stylistic Education. In these books, it analyses if the subject matter corresponds to requirements of Framework Programme for Elementary Education. It describes, how these requirements are or are not met and gives examples. At the and, the paper marks out textbooks, which are the most matching the criteria of Framework Education Programme for Elementary Education.
Diplomová práce analyzuje vybrané řady současných učebnic českého jazyka. Zaměřuje se na prezentaci učiva slohu, dnes transformovaného v komunikační a slohovou výchovu, v těchto učebnicích a analyzuje. zdali učivo odpovídá požadavkům kladených Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání. Popisuje, jakým způsobem jsou naplněny či nenaplněny tyto požadavky, a současně dokládá konkrétní příklady. Práce závěrem určuje, které učebnice nejvíce odpovídají nárokům Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Description
katedra: KCL; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 118
Subject(s)
communicative and stylistic education, framework education programme for elementary education, stylistic subject matter, textbook analysis, publishers of czech language textbooks for the second level of elementary school, komunikační a slohová výchova, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, slohové učivo, analýza učebnic českého jazyka pro druhý stupeň zš
Citation
ISSN
ISBN