Marketingová analýza horolezeckého centra Šutr v Liberci

Title Alternative:Marketing analysis of climbing center Šutr in Liberec
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The main aim of this bachelor thesis is to process the marketing analysis of climbing center Šutr in Liberec. The theoretical part explains concept of marketing analysis and description of its components. This is analysis of customers, competition and SWOT analysis. Another part is a common familiarization with climbing walls and centers. Than there is briefly introduced climbing center Šutr. Within the practical marketing analysis is described marketing mix of climbing center Šutr, emphasis is put on marketing communication. Based on the survey is analysis of customers, including market segmentation, analysis of competition which includes a comparison of services offered and prizes and SWOT analysis. In the final section recommendations for climbing center Šutr are formulated based on the analysis performed.
Hlavním cílem bakalářské práce je provést marketingovou analýzu horolezeckého centra Šutr v Liberci. Teoretická část je věnovaná vysvětlení pojmu marketingová analýza a popsání jejích složek. Jde o analýzu zákazníků, analýzu konkurence a SWOT analýzu. Další část je obecným seznámením s lezeckými stěnami a centry. Následně je zde stručně představeno horolezecké centrum Šutr. V rámci praktické marketingové analýzy je popsán marketingový mix horolezeckého centra Šutr; důraz je kladen na marketingovou komunikaci. Na základě ankety je provedena analýza zákazníků včetně segmentace trhu, analýza konkurence, která zahrnuje porovnání nabízených služeb a cen, a SWOT analýza. V poslední části jsou formulována doporučení pro horolezecké centrum Šutr vycházející z provedených rozborů.
Description
katedra: KTV; přílohy: 1 x CD ROM; rozsah: 64 s.
Subject(s)
marketing, marketing analysis, swot analysis, climbing, climbing center, marketing, marketingová analýza, swot analýza, horolezectví, lezecké centrum
Citation
ISSN
ISBN