Školní hodnocení na 1. stupni ZŠ

Title Alternative:Primary school evaluation
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The ambition of my dissertation is to realize a research work of classification form and on its base to evaluate positives and negatives. My work includes some theoretical knowledge, which is related to comprehension, role, specialities and fairness of school classification. It describes some forms of classification and their effect for personality of pupils. The next part of my work targets the research, in which was used the method of special survey. In this part were polled opinions of teachers, pupils and parents on school classification. This work could help elementary teachers, because it summaries knowledge about school classification and brings new information about pupils opinion about various forms of evaluation.
Cílem diplomové práce bylo provést výzkum forem hodnocení a na jeho základě zhodnotit jejich klady a zápory. Práce obsahuje teoretické poznatky, které se týkají obsahu, funkcí, specifik a objektivity školního hodnocení. Dále popisuje formy hodnocení a jejich vliv na osobnost žáka. Druhá část práce je zaměřena na výzkum, při kterém byla použita metoda nestandardizovaného dotazníku. V této části byly zjišťovány jednotlivé názory učitelů, žáků a rodičů na školní hodnocení. Práce by mohla být přínosem pro učitele 1. stupně ZŠ, neboť shrnuje poznatky o školním hodnocení a přináší nové informace o názorech žáků na různé formy hodnocení.
Description
katedra: KPV; rozsah: 67 s.
Subject(s)
school evaluation, role and forms of classification, research, checklists, školní hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, výzkum, dotazníky
Citation
ISSN
ISBN