Prezentace dětských výtvarných prací na základní škole
Title Alternative:Presentation of the Children artefacts at the Primary School
Loading...
Date
2007-01-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diplomová práce analyzuje situaci prezentace dětských výtvarných prací na 1.stupni základních škol. Je zaměřena nejen na zjištění skutečné situace na školách, ale popisuje také psychologický a pedagogický význam prezentace. Sleduje i problematiku výtvarných soutěží, jako jednoho ze způsobů prezentace. Diplomová práce je složena z teoretické a empirické tedy praktické části. Teoretická část shrnuje význam prezentace a klade si za cíl obhájit její důležitost. Odpovídá na otázky kdy, co a proč prezentovat. Opírá se především o úvahy Jana Slavíka a o novou kurikulární reformu školství. Praktická část práce představuje výsledky dotazníkového šetření a poskytuje tak pohled na současnou situaci ve školách. Součástí diplomové práce je Katalog, který reaguje na otázku jak prezentovat. V Katalogu, obrazové příloze diplomové práce, je souhrn možných způsobů prezentace výtvarných děl. Měl by posloužit učitelům výtvarné výchovy jako inspirace. Podrobně se věnuje výtvarnému portfoliu.
The final project analyses situation about presentation of children artefacts at the basic school. It is not only focuse on detection of reality at schools but it describes psychological and pedagogical sense of presentation. It monitors troubles connected with art contests, as a one method of presentation. Final project consists of the theoretical and the practical part. The theoretical part sums up sense of a presentation and it sets itself a goal to reveal its importance. It answers the questions when, what and why present. It results from.Jan Slavikś thinking and new materials about the school reformation mainly. The practical part of the work proves exploration resultes and presents a view of situation at schools. The outcome of the Project is a Katalog, which responds to the question how to make a presentation. There is a complex of some methods suitable for an art presentation in these Katalog, which is a supplement of the Project. It shell help teachers as an inspiration. In detail it pursues an art portfolio.
The final project analyses situation about presentation of children artefacts at the basic school. It is not only focuse on detection of reality at schools but it describes psychological and pedagogical sense of presentation. It monitors troubles connected with art contests, as a one method of presentation. Final project consists of the theoretical and the practical part. The theoretical part sums up sense of a presentation and it sets itself a goal to reveal its importance. It answers the questions when, what and why present. It results from.Jan Slavikś thinking and new materials about the school reformation mainly. The practical part of the work proves exploration resultes and presents a view of situation at schools. The outcome of the Project is a Katalog, which responds to the question how to make a presentation. There is a complex of some methods suitable for an art presentation in these Katalog, which is a supplement of the Project. It shell help teachers as an inspiration. In detail it pursues an art portfolio.
Description
katedra: KPV; přílohy: 1 CD; rozsah: 61, 4 s. přilohy
Subject(s)
prezentace, portfolio, výtvarné soutěže, rvp - rámcový vzdělávací program, zpětná vazba, presentation, produkt portfolio, art contests, rvp, feedback