Využití marketingu v řízení komerční pojišťovny

Title Alternative:Use of Marketing Strategies in Management of Insurance Company
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
In this diploma thesis the author deals with the exploitation of marketing in the commercial insurance company´s controlling. In the theoretical part, on the basis of specialized literature, she brings out the mutual relationship between insurance services and marketing, she comes closer to the process of marketing proceedings and also characterizes individual elements of the marketing mix with the focus on exploitation in the commercial insurance company. In the practical part of the diploma thesis the author confronts the theoretical information and acquired knowledge with the real situation in the Kooperativa, a.s, Viennna Insurance Group insurance company. The aim of the diploma thesis is to analyze the exploitation of the most important marketing components in the controlling of the previously mentioned commercial insurance company. Partial aim of the thesis is to suggest new marketing components, eventually improving the existing components.
Autorka se v diplomové práci zabývá využitím marketingu v řízení komerční pojišťovny. Na základě studia odborné literatury v teoretické části objasňuje vzájemný vztah pojistných služeb a marketingu, přibližuje proces marketingového řízení a podrobně charakterizuje jednotlivé prvky marketingového mixu, se zaměřením na využití v komerční pojišťovně. V praktické části diplomové práce tyto teoretické podklady a nabyté vědomosti konfrontuje se situací v pojišťovně Kooperativa, a.s., Vienna Insurance Group. Cílem práce je analyzovat využití nejdůležitějších prvků marketingu v řízení uvedené komerční pojišťovny. Dílčím cílem diplomové práce je navržení nových marketingových prvků, popřípadě vylepšení prvků stávajících.
Description
katedra: KPO; přílohy: 1 CD; rozsah: 84 s. (135 030)
Subject(s)
marketing, marketing mix, marketing controlling, commercial insurence company, insurence services, strategy, marketing, marketingový mix, marketingové řízení, komerční pojišťovna, pojistné služby, strategie
Citation
ISSN
ISBN