Internetový marketing

Title Alternative:Internet Marketing
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Graduation theses Internet Marketing consider problematic of using marketing tactics in the internet space. The theoretical part describes the areas that marketers can use for promotion on the internet. These include websites, tools of marketing mix, marketing research, viral marketing, guerilla marketing and e-mail marketing. This thesis deals with social media, social networks, and particularly mentions several new technologies. The practical part describes the current state of the company UVM interactive and project GruPix. Another section contains a marketing campaign proposal for an e-shop GruPix in the Czech conditions, and the work evaluates the benefits for the use of internet for marketing activities.
Diplomová práce Internetový marketing se zabývá problematikou uplatnění marketingových aktivit v internetovém prostředí. V teoretické části jsou popsány různé oblasti, které mohou marketingoví pracovníci využít pro propagaci na internetu. Patří mezi ně webové stránky, nástroje marketingového mixu, marketingový výzkum, virální marketing, guerilla marketing a e-mailový marketing. Práce se také věnuje sociálním médiím, zejména sociálním sítím a zmiňuje několik nových technologií. V praktické části je popsán současný stav společnosti UVM interactive a projekt GruPix. Další část obsahuje komplexní návrh marketingové kampaně pro internetový obchod GruPix v českém internetovém prostředí a zhodnocení přínosů vyplývajících z využití internetu pro marketingové aktivity.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 85 s.
Subject(s)
internet, marketing, internet marketing, marketing mix, social media, social networks, e-shop, commercial, web pages, e-mail, advertising campaign, internet, marketing, internetový marketing, marketingový mix, sociální média, sociální sítě, internetový obchod, reklama, webové stránky, e-mail, reklamní kampaň
Citation
ISSN
ISBN