Marketingová studie Hotelu Pytloun Liberec

Title Alternative:Marketing study of the Hotel Pytloun Liberec
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This graduation thesis deals with a marketing study of Pytloun Hotel Group Ltd., which runs business in area of hotels. The aim of this work is to assess the situation connected with establishment of new franchise company and the following implementation of franchising in the chosen hotel. The graduation thesis is divided into two parts. The first part deals with the theoretical definition of basic terms related to hotel services marketing and franchising. The second part of the graduation thesis is focused practically and also deals with marketing activities of the company. This part focuses on the process of building a franchising in practice, cost calculation and it also deals with advantages and disadvantages of franchising cooperation. Customer satisfaction with the services is verified by questionnaire survey. The final part of the graduation thesis contains proposals which are recommended to the target company. The proposals are focused on services expansion and for company better functioning.
Diplomová práce se zabývá marketingovou studií společnosti Pytloun Hotel Group s. r. o., která podniká v oboru hotelnictví. Účelem práce je zhodnotit situaci spojenou se založením franchisového podniku a následnou implementaci franchisingu ve vybraném hotelu. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část se věnuje teoretickému vymezení základních pojmů týkajících se marketingu hotelových služeb a franchisingu. Druhá část diplomové práce je praktická a shrnuje marketingové aktivity společnosti. Zaměřuje se na proces budování franchisingu v praxi, kalkulaci nákladů a na výhody a nevýhody plynoucí z franchisové spolupráce. Dotazníkovým šetřením je zjišťována spokojenost zákazníků s poskytovanými službami. Závěrečná část diplomové práce obsahuje návrhy, které jsou společnosti doporučeny pro rozšíření nabízených služeb a pro její lepší fungování.
Description
katedra: KMG; rozsah: 92 s. (137 567 znaků)
Subject(s)
marketing study, franchising, franchisor, franchisant, franchise agreement, franchise cooperation, franchise company, manual, marketing mix, marketingová studie, franchising, franchisor, franchisant, franchisová smlouva, franchisová spolupráce, franchisový podnik, manuál, marketingový mix
Citation
ISSN
ISBN