Vzdělávání žáků s poruchou pozornosti

Title Alternative:Education of Students with Attention Disorders
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bachelor thesis deals with methods of work with ADHD students on secondary school, and teachers?s approach towards this issue.Theoretical part is focused on attention disorder with hyperactivity, on its terminology delimitation, etiology, symptomatology and therapy. In this part, the legislative frame of care, education and training of students with ADHD syndrom and options of interaction ADHD influences are described.The goals of bachelor thesis, methods of research, used methodology and the place where inquiry proceeded describes practical part.In conclusion part, there are presumptions evaluated and new measures proposed to create a better situation for students and pedagogues at school.
Bakalářská práce se zabývá metodami práce se žáky s ADHD na střední škole a přístupem pedagogů k této problematice.Teoretická část je zaměřena na poruchy pozornosti s hyperaktivitou, na jejich terminologické vymezení, etiologii, symptomatologii a terapii. Je zde popsán legislativní rámec péče, vzdělávání a výchova žáků se syndromem ADHD a možnosti ovlivňování projevů ADHD.Praktická část popisuje cíle bakalářské práce, metody šetření, použitou metodologii a místo, kde šetření probíhalo.Na závěr jsou vyhodnoceny předpoklady a navržena opatření ke zlepšení situace žáků a pedagogů ve škole.
Description
katedra: KSS; rozsah: 52
Subject(s)
adhd, add, lmd, attention deficit hyperactivity disorder, complex disturbances attention, light cerebral disfunction, specific bebehavioral disturbance, etiology, symptomatology, legislature, education, adhd, add, lmd, syndrom poruchy pozornosti s hyperaktivitou, syndrom poruchy pozornosti, lehká mozková dysfunkce, specifické poruchy chování, etiologie, symptomatologie, legislativa, vzdělávání
Citation
ISSN
ISBN