Didaktické uplatnění e-learningu ve vzdělávání žáků na 2. stupni ZŠ

Title Alternative:Methodological use of e-learning at lower secondary school education
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diploma thesis deals with the issue of e-learning and its use at lower secondary school education. The thesis is divided into a theoretical and practical part.The theoretical part characterizes e-learning, summarizes contemporary conceptions of the definition of this term, deals with the history of e-learning and the advantages and disadvantages of e-learning, gives examples of e-learning in practice and introduces possible ways of using the Internet in education.The goal of the research part is to find out in what forms is e-learning used for the needs of lower secondary school education at chosen primary schools in the area of Novobydžovsko.
Diplomová práce se zabývá problematikou e-learningu a jeho využitím ve vzdělávání žáků na základních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje e-learning, shrnuje současná pojetí vymezení tohoto pojmu, zabývá se historií e-learningu a jeho výhodami a nevýhodami, uvádí příklady e-learningu v praxi a představuje možné způsoby uplatnění internetu ve vzdělávání.Výzkumná část si klade za cíl zjistit, v jakých podobách je v současné době e learning využíván pro potřeby základního vzdělávání na vybraných základních školách na Novobydžovsku.
Description
katedra: KPP; rozsah: 95 s. (97 421 znaků)
Subject(s)
e-learning, electronic education, the internet, personal computer, basic schools, information and communication technologies, e-learning, elektronické vzdělávání, internet, počítač, základní školy, informační a komunikační technologie
Citation
ISSN
ISBN