Životní styl studentů učitelství

Title Alternative:Life style of students of education
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The aim of this diploma thesis is to describe the lifestyle of students?of education. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical, the other is practical.The theoretical part explains the concept of lifestyle. It describes components of a healthy lifestyle such as healthy diet, physical activity and sleep. Further the thesis focuses on risk factors of lifestyle and stress. In addition, it deals with leisure time. The last chapter of the theoretical part is devoted to the education of future teachers.The practical part of this thesis deals with the results of the research which was focused on surveying the lifestyle of future teachers. The research was conducted by questionnaire, interviews and analysis of students? diaries.
Cílem diplomové práce je zjistit, jakým životním stylem žijí studenti učitelství. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická, druhá praktická.Teoretická část se zabývá vymezením pojmu životní styl a popsáním složek zdravého životního stylu, jako jsou zdravá strava, pohybové aktivity a spánek. Dále se práce zaměřuje na rizikové faktory životního stylu a stres. Vedle toho se také zabývá tématikou volného času. Poslední kapitola teoretické části je věnována vzdělávání budoucích učitelů.V praktické části diplomové práce jsou interpretovány výsledky provedeného výzkumu, který byl zaměřen na zmapování životního stylu budoucích učitelů. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, rozhovorů a rozboru deníků studentů.
Description
katedra: KPP; přílohy: CD ROM; rozsah: 122 s.
Subject(s)
lifestyle, healthy diet, physical activity, sleep, addictive substances, stress, leisure time, students of education, životní styl, zdravá strava, pohybové aktivity, spánek, návykové látky, studium, stresové situace, volný čas, studenti učitelství
Citation
ISSN
ISBN