Trh výrobců lanového materiálu

Title Alternative:Rope material manufacturers market
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaká je nabídka horolezeckých lan od různých výrobců a zda jsou s touto nabídkou horolezci spokojeni. Teoretická část je rozdělena na tři okruhy. V první se rozebírá pojem horolezeckého lana, druhý okruh se zaměřuje na informace o trhu a marketingu a třetí se zabývá firmami, tedy výrobci horolezeckých lan. V experimentální části byl proveden marketingový výzkum a to prostřednictvím dotazníku, který se v této části nachází. Mezi respondenty patří nejen začínající horolezci, ale především lezci zkušení, kteří se věnují svému koníčku denně. Nakonec bylo provedeno vyhodnocení dotazníku.
The Goal of bachelor thesis is to find out the supply of climbing ropes from various manufacturers and whether climbers are satisfied with this supply. Theoretical part is divided into 3 subparts. In the first one the term ?climbing rope? is defined, in the second one there can be found relevant information about the rope market and marketing and in the last one climbing rope manufacturers are introduced. In the experimental part the marketing research was preformed by the questionnaire which is shown in this part as well. Although there are also beginners in climbing among respondents, main part of them are experienced climbers who are enjoying their hobby every day. The final part of this thesis consists of the evaluation of the questionnaire.
Description
katedra: KTT; rozsah: 63
Subject(s)
horolezecké lano, marketing, trh, dotazník, výrobci, climbing rope, marketing, market, questionnare, manufacturers
Citation
ISSN
ISBN