Vizualizace ozáření tvarově složité formy pro výrobu umělých kůží

Title Alternative:Visualization of artificial skin complicatedly shaped making forms illumination
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diplomová práce je součástí projektu, který se zabývá inovací technologií na výrobu umělých kůží. Jde o spolupráci tří subjektů a to Technické univerzity v Liberci, společnosti Lenam s.r.o. a společnosti Magna. Cílem diplomové práce je vytvořit program, který urychlí proces rozmisťování infračervených (IR, infrared) zářičů pro ohřev forem pro umělou kůži. Pro dosažení tohoto cíle bylo potřeba implementovat nové funkce do vhodně zvoleného programu. Po provedení multikriteriální analýzy nakonec vzešel Blender jako nejvhodnější kandiát. Po implementaci těchto rozšíření již není zapotřebí několika programů a specialistů na práci v těchto programech, ale vše je spojeno v jeden program se všemi nezbytnými funkcemi. Mezi základní rozšiřující funkce patří funkce pro detekci kolizí zářičů a dále pak funkce pro zviditelnění stop zářičů. Implementovány jsou tři základní funkce pro zobrazování stop. Jsou to geometrická metoda (GEOM), metoda založená na funkcí definovaném rozložení vyzářené energie na ploše (FUNC) a metoda založená na výpočtu radiosity (RAD). Dále byly vytvořeny funkce pro měření vzdáleností jednotlivých objektů, zjišťování různých statistik apod. Pro tyto funkce bylo potřeba také vytvořit ovládací prvky a upravit grafické uživatelské rozhraní tak, aby bylo co nejvíce podobné jiným, které se používají v profesionálních počítačem podporovaných projektech (CAD, komputer aided design). Jednotlivé kapitoly jsou členěny do tří částí. První část vždy je věnována teoretickým poznatkům. Tyto poznatky jsou zužitkovány v druhé části, která se již zabývá konkrétními postupy. Na konci každé kapitoly jsou pak uvedeny výsledky a stručné zhodnocení nové funkce. Všechny popisované rozšíření jsou naprogramovány v jazyce Python. V závěru jsou uvedeny výstupy, kterých lze pomocí výsledné aplikace dosáhnout.
The thesis is a part of a project which deals with innovation of technologies for production of imitation leather. The project is the cooperation of three subjects, the Technical University of Liberec, Lenam Ltd. Company and Magna Company. The aim of this thesis is to create a program which accelerates the process of arranging of IR emitters for imitation leather forms heating. To reach this aim it was necessary to implement new functions into Blender program. Thanks to these new functions there are not needed several programs and specialists for work with these programs but everything is united into one program with all indispensable functions. Among the basic extending functions there belongs the function for detection of emitters collisions and also the function for making emitters tracks visible. There are implemented three basic functions, GEOM, FUNC and RAD into the program. Then there were created functions for measuring distances of single objects, for surveying statistics etc. For these functions it was also necessary to create control components and adjust graphic user interface to be the most resembling another ones used in professional CAD systems. The first part of this thesis deals with theoretical information which is utilized in the second part that deals with particular procedures. These led to successful realization of the whole program. Programming language Python is used for Blender program and that is why all mentioned extending modules are programmed in this language. In the conclusion there are stated results which are possible to achieve thanks to the application.
Description
katedra: NTI; přílohy: CD ROM; rozsah: 70 s. (68 931 znaků)
Subject(s)
blender, python, radiační metody, kolize, umělá kůže, blender, python, radiating methods, collision, artificial skin
Citation
ISSN
ISBN