Cena děkana za vynikající bakalářskou práci

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 32
  • Item
    Vliv použití retroreflexních materiálů na fyziologické vlastnosti oděvu
    (2023-06-19) Dvořáková, Anna; Zelová Katarína, Ing. Ph.D. :57305
    Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu různých prvků pro zlepšení bezpečnosti. Konkrétně se soustředí na retroreflexní pruhy a jejich umístění, průzkum trhu týkající se triček s vysokou viditelností a vliv retroreflexních pruhů na fyziologické vlastnosti. Hlavním cílem této práce je navrhnout optimální umístění retroreflexních pruhů, které by neovlivňovalo komfort při nošení oděvů s vysokou viditelností. Dále se práce zaměřuje na měření vybraných fyziologických vlastností čtyř druhů fluorescenčně žlutých pletenin a vliv retroreflexních pruhů dvou typů na tepelný a výparný odpor. Získané poznatky jsou aplikovány v experimentální části práce. Teoretická část se zabývá popisem a charakteristikou jednotlivých prvků, průzkumem trhu, umístěním retroreflexních pruhů a provedením dotazníkového šetření. Experimentální část je rozdělena do dvou oblastí. První oblastí je měření vybraných fyziologických vlastností u pletenin fluorescenčně žluté barvy určených pro trička s vysokou viditelností. Druhou oblastí je zkoumání vlivu retroreflexních pruhů dvou typů na tepelný a výparný odpor. Účelem této práce je zhodnotit vybrané fyziologické vlastnosti pletenin a doporučit optimální umístění retroreflexních prvků, které nesníží komfort při nošení oděvů s vysokou viditelností.
  • Item
    Cestování - sada cestovních zavazadel
    (2023-06-15) Gurášová, Ivana; Veselá Zuzana, Mgr.art. :59660
    Inspirací mé bakalářské práce je cestování. Vybrala jsem si jako téma to, co je mi blízké a nacházím v něm výtvarnou inspiraci a jistě jej budu řešit i v budoucnu. Cestování je mým velkým koníčkem. Ve své práci se tedy snažím o výrobu zavazadel, tak aby byla vhodná jak na dlouhé, tak krátké cesty. Inspiraci čerpám z historie zavazadel od pravěku až po současnost a také z dotazníkového průzkumu. Taky využívám důležité prvky u zavazadel, jako například kapsy, popruhy na nošení nebo způsob otvírání. Celá tato kolekce bude doplněna pláštěnkami s autorským potiskem, ten je vytvořen pomocí techniky sítotisku. Potisk je inspirován fotkami z mých cest.
  • Item
    VÝROBA VLNĚNÝCH PODSEDLOVÝCH DEK S VYUŽITÍM ODPADOVÝCH SUROVIN
    (2023-06-14) Gordyatskiy, Maxim; Těšinová Pavla, Ing. Ph.D. :59255
    Tato práce se primárně zaměřuje na vývoj a výrobu plně funkční podsedlové dečky, která nebude horší v kvalitě a vlastnostech než dečky od velkých výrobců. Popisuje typy stávajících podsedlových deček, materiály, ze kterých jsou vyrobeny, a také jejich funkce. Důležitým úkolem práce je vývoj samotného produktu, především z materiálů odpadového charakteru, od fáze nákupu surovin až po fázi testování. Součástí práce je také testování v terénu a provádění testů v laboratoři KHT.
  • Item
    Tubulární vzorky z polykaprolaktonu vyráběné pomocí bezjehlového elektrostatického zvlákňování
    (2022-06-14) Dašek, Martin; Honzíková Petra, Ing. : 67231
    Tato práce se zabývá výrobou tubulárních vzorků z polykaprolaktonu pomocíbezjehlového elektrostatického zvlákňování a jejich následnou charakterizací. Do nedávna byla většina 3D nanovlákenných netkaných textilií vyráběna pomocí jehlového zvlákňování. Tvorbou nanovlákenných tubulárních vzorků se zabývá více pracovišť, ale převážně pomocí jehlového zvlákňování. Možnost výroby těchto materiálů na průmyslovém zařízení by usnadnila jejich přechod z výzkumu a laboratorní výroby do průmyslových podmínek. Výsledky této práce budou dále sloužit pro vývoj těchto postupů a jejich zavedení pro průmyslovou výrobu.
  • Item
    Marketingová komunikace internetového obchodu se specifickým zbožím
    (2022-05-31) Bajerová, Barbora; Těšinová Pavla, Ing. Ph.D. : 59255; Knížek Roman, Ing. Ph.D. Konzultant : 61226
    Tato práce je zaměřena na online marketingovou komunikaci. Podává přehled o marketingové komunikaci v online i off-line formě. Dále se zaměřuje na sociální sítě, Instagram a Facebook a popisuje společné znaky komunikace na těchto médiích. Dále vysvětluje jejich rozdíly a důvody, které vedou k výběru Instagramu pro komunikaci firmy Sayu. Práce dále popisuje obecná pravidla pro komunikaci firem na Instagramu a následně uvádí formy instagramové komunikace pro firmu Sayu, po vizuální i obsahové stránce.