Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 7
- ItemJak lze pozitivně s matematikou procházet životem(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Půlpán, Zdeněk; Jednota českých matematiků a fyzikůAutor se zamýšlí nad náplní a zpracováním nové knihy prof. Kuřiny Půvab elementární geometrie.
- ItemPočítejte s Klokanem – Benjamín(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Vaněk, Vladimír; Nocar, David; Jednota českých matematiků a fyzikůCílem článku je poskytnout učitelům matematiky na základních školách a víceletých gymnáziích sadu zajímavých úloh vybraných ze soutěžních ročníků mezinárodní soutěže Matematický klokan - kategorie Benjamín včetně úplných řešení, a to většinou více způsoby, které mohou učitelé matematiky využít ve své výuce. Pro snadnější zařazení do vybraných oblastí matematiky zde čtenář nalezne rovněž popis učiva dle RVP ZV, ke kterému se daný příklad váže.
- ItemJak učit matematice žáky ve věku 10–16 let(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Tichý, Lukáš; Dvořák, Jan; Zemaník, Jiří; Sloup, Miroslav; Jednota českých matematiků a fyzikůPříspěvek se věnuje konferenci určené především učitelům matematiky pořádané v roce 2021 v Centru přírodovědných a technických oborů (CPTO) v Ústí nad Labem. Konference byla rozdělena do několika částí: přednášek, krátkých sdělení a pracovních dílen. V tomto článku se čtenář seznámí podrobněji s obsahem jednotlivých částí.
- ItemEDULARP ve výuce matematiky a dalších přírodovědných předmětů(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Václavíková, Zuzana; Jednota českých matematiků a fyzikůPříspěvek představuje možnosti využití herních prvků ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů, konkrétně pak hry založené na hraní rolí – tzv. eduLARPy. Jsou zde uvedeny odkazy na již existující hry, zaměřené primárně na matematiku, které si mohou učitelé volně stáhnout a ve své výuce využít. Zároveň je představena koncepce aktuálně vznikající celoroční larpové hry Úhelný kámen, do jejichž tvorby je možné se zapojit sdílením zkušeností, nebo v rámci pilotáže jednotlivých únikových místností.
- ItemMatematika jako pedagogický problém aneb František jako česká žijící legenda didaktiky matematiky(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyzikůV příspěvku je uveden upravený přepis projevu, který autorka přednesla na semináři Cesty a cestičky školské matematiky, který se konal 16. 9. 2022 na Přírodovědecké fakultě Univerzity Hradec Králové u příležitosti devadesátých narozenin prof. Františka Kuřiny. Příspěvek má neformální tón a soustřeďuje se na prof. Kuřinu jako člověka.