Browsing by Author "Vrchovecká, Pavlína"
Now showing 1 - 20 of 34
Results Per Page
Sort Options
- ItemDidaktika gymnastiky I(2023-04-05) Vrchovecká, Pavlína
- ItemFyziologie člověka(2020-10-01) Vrchovecká, Pavlína
- Item
- ItemGymnastická průpravná cvičení pro nácvik cvičebních tvarů přeskoku(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Chládek, Matěj; Vrchovecká, PavlínaCílem této teoretické práce je vytvořit metodický materiál pro nácvik cvičebních tvarů přeskoku. První část práce se zaměřuje na správný metodický a didaktický postup při vytváření pohybového návyku a rozebírá složky techniky pohybové činnosti. Následující část přibližuje problematiku motoricko-funkční přípravy. Dále je v bakalářské práci přeskok rozdělen do několika částí, které jsou podrobně analyzovány a popsány. Poslední kapitola se zajímá rozborem několika rozdílných druhů přeskoku a to roznožky, skrčky, schylky a přemetu přes nářadí. Jsou rozebírány rozdíly v provedení s popisem průpravných cvičení, která jsou prostředkem nácviku daných pohybových činností. Pomocí těchto průpravných cvičení dochází k osvojování správného pohybového návyku pro přeskok.
- ItemGymnastické hry a jejich využití v hodinách TV na 1. stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Miksánková, Jana; Vrchovecká, PavlínaCílem diplomové práce je zjistit, zda jsou v hodinách tělesné výchovy dětí mladšího školního věku využívány gymnastické hry a k jakému účelu slouží. V teoretické části jsou popsány hry, gymnastické hry, věkové zákonitosti dětí mladšího školního věku a vývoj, obsah, dělení a význam gymnastiky. Prostřednictvím anketního šetření je v praktické části zjišťována znalost a využívání gymnastických her v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Na základě vyhodnocených odpovědí bychom měli určit, zda jsou gymnastické hry v hodinách využívány, jaká je jejich využitelnost a především, jaké mají gymnastické hry ve cvičební hodině uplatnění a zda mají zájem je využívat. Přínos této diplomové práce je v potvrzení významu a důležitosti gymnastických her a dále ve zjištění, že tyto hry učitelé v hodinách tělesné výchovy využívají.
- ItemGymnastika jednoduše a hrou. Metodický manuál(2020-10-01) Vrchovecká, Pavlína
- ItemGymnastika ve školském vzdělávacím programu(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Hurtová, Lucie; Vrchovecká, Pavlína
- ItemJumping(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Försterová, Denisa; Vrchovecká, PavlínaThe main aim of this thesis was to elaborate a marketing analysis of the Jumping studio in Jablonec nad Nisou and propose an improvement of current situation. Theoretical part of the thesis introduces relatively new kind of sport, Jumping. This part also contains information about history, founders, types of Jumping, an especially developed trampoline and effects on human organism. Next part describes the marketing analysis and its parts. All the marketing terms, which have been used in practical part of this thesis, are explained. Consequently the Jumping Studio Corso is introduced. The marketing ?mix? of the Jumping Studio Corso is evaluated in the practical part of this thesis, followed by competitive analysis, which is compared to with the Jumping Studio, and SWOT analysis. Based on the performed analyses and obtained information from studio owner, possible recommendations for the Jumping Studio Corso are formulated at the close.
- ItemMetodický materiál - kladina(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Valášková, Monika; Vrchovecká, PavlínaCílem této teoretické práce je vytvořit metodický materiál - zásobník cvičebních tvarů prováděných na kladině. První část práce se věnuje teoretickým poznatkům tykajících se nejen kladiny, ale i ostatních disciplín sportovní gymnastiky žen. Dále je v bakalářské práci rozebrán historický vývoj kladiny a cvičení na kladině. Následující část se věnuje současné situaci kladiny, a to zejména normám pro kladinu a hodnocení sestav na ni prováděných. Poslední kapitolou je zásobník cvičebních tvarů na kladině, který je rozdělen do sedmi hlavních kategorii cvičebních tvarů. V tomto zásobníku jsou uvedeny metodické návody pro jednotlivé cvičební tvary. K práci je navíc přiloženo DVD s videozáznamy jednotlivých cvičebních tvarů. Plněním těchto návodů dochází k osvojování správného pohybového návyku pro cvičení na kladině.
- ItemMetodický materiál ke zlepšení stavu pohybového aparátu pro žáky 2. stupně ZŠ se specializací na lední hokej(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Havlík, Jiří; Vrchovecká, Pavlína
- ItemMetodický materiál pro výuku tělesné výchovy na základní škole - rozcvičky(Technická Univerzita v Liberci, 2009-01-01) Blažková, Zdeňka; Vrchovecká, Pavlína
- ItemMonitoring of dependence of muscle strength level on execution of gymnastic exercise form in school physical education(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2011-01-01) Vrchovecká, Pavlína; Bartošová, LucieStudie se zabývá gymnastikou ve školní tělesné výchově. Pro správné provedení cvičebních tvarů je důležité, aby žáci byli, dostatečně fyzicky vybaveni. Hlavním cílem práce bylo sledování závislosti velikosti svalové síly (v tomto případě indikátorů silových schopností) na provedení cvičebního tvaru-výmyku. Testování se zúčastnili žáci osmiletého libereckého gymnázia. Jednalo se o studii, pro kterou byly vybrány dva motorické testy. Z výsledků vyplývá, že existuje závislost silových schopností na provedení cvičebního tvaru. Podmiňující pro provedení výmyku jsou silové schopnosti paží a pletence ramenního a síla bederních, kyčelních, stehenních a břišních svalů, bývá ve většině případů nahrazena odrazem.
- ItemMožnosti využití Power plate - tvorba metodického materiálu(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Kordíková, Kamila; Vrchovecká, PavlínaDiplomová práce seznamuje s přístrojem Power plate a předkládá vytvořený metodický materiál pro cvičení na tomto přístroji, který by mohli využívat učitelé tělesné výchovy, cvičitelé, trenéři i veřejnost. První část práce je věnována teoretickým poznatkům týkajících se charakteristiky a principů cvičení na Power plate (trénink, ukazatele zatížení, benefity a kontraindikace). Druhá část práce je tvořena popisem částí tréninkové jednotky (protažení, rovnováha, zahřátí, rozvoj silových schopností, posílení tělesného jádra, masáž) a zásobníkem lekcí s konkrétními příklady tréninkových jednotek pro uvedené cílové skupiny. V metodické příručce byl vytvořen navíc zásobník cvičebních tvarů protahovacích, na rozvoj flexibility, rovnováhy, zahřívacích, posilovacích a masážních.
- ItemNázory učitelů na vyučování gymnastiky ve vyučovacím procesu tělesné výchovy(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Hudečková, Iva; Vrchovecká, PavlínaMain objective of this bachelor?s essay is to find out PT teacher?s opinion in Rakovník and Liberec on including Gymnastics in the educational process on basic school and whether they use available equipment. Data were gained through questionnaires. In these I was investigating the opinions of respondents by 27 clear, short and understandable questions. Questionnaire contained of questions open, half-closed, closed, dichotomy, closed polytomic and enlisting. The results showed that 100% of respondents classified gymnastics into their teaching process. Physical Education takes place increasingly in their own premises gym, which is materially well-equipped with tools and equipment for teaching gymnastics. Weak point remains the use of unconventional tools, equipment and didactic techniques in teaching.
- ItemNetradiční gymnastické náčiní a nářadí a jeho využití ve cvičebních jednotkách(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Hlavatá, Zuzana; Vrchovecká, PavlínaBakalářská práce má za hlavní cíl vytvořit příručku vybraného náčiní a nářadí. Tato příručka je určena pro učitele, trenéry, cvičitele i zájemce o gymnastiku z řad veřejnosti. Může sloužit i jako metodická pomůcka. Je v ní uvedeno, co vše je možné ve výuce tělesné výchovy použít. Informace k této práci byly sbírány v knihách, na internetu a při osobních rozhovorech. V teoretické části je práce zaměřena na historii gymnastiky a na vývoj olympijského gymnastického vybavení. Praktickou částí je příručka netradičního gymnastického náčiní a nářadí. Příručka obsahuje jednotlivá nářadí a náčiní. Uvádí jejich popis, materiál, rozměry, cenu a k jakému nácviku cvičebních tvarů jsou vhodná.
- ItemOrganizace taneční soutěže Mistrovství České republiky(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Sýkorová, Denisa; Vrchovecká, PavlínaPředmětem bakalářské práce je organizace taneční soutěže Mistrovství České republiky. První část bakalářské práce je zaměřena na popis tance a tanečního stylu disco dance, popis základních pojmů z oblasti managementu a marketingu. V druhé části charakterizuji samotnou realizaci taneční soutěže Mistrovství České republiky 2013. V závěrečné části bakalářské práce se zabývám vyhodnocením organizace soutěže a doporučuji změny do dalších ročníků.
- ItemOvěření účinnosti her ve školní tělesné výchově(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Jorová, Lenka; Vrchovecká, PavlínaThe aim of the Diploma Thesis is to verify effectiveness of games for school physical education, the Thesis elaborates their impact on lower limbs strength development. The research was carried out by means of a comparative experiment, while which small movement games were included into physical education for an experimental group of children. Lower limbs strength development was verified by means of motor tests and compared with the other group which was not exposed to the experiment. The received test results did not prove that the movement games in physical education for primary schools develop the strength of lower limbs. The development was detected in both groups of children. However, the experiment indicated that the small movement games play a significant role, they create a positive atmosphere and ensure an active participation of all children in educational process. Popularity of the small movement games has been verified by a questionnaire, which was presented to the children at the end of the experiment and its analysis is included in the Diploma Thesis. Using small movement games in physical education at primary schools is considered to be appropriate, because they encourage children to participate actively in educational process and to develop not only their movement skills, games are very motivating for them.
- ItemPorovnání požadavků osnov gymnastiky se skutečnými dovednostmi žáků druhého stupně na základní škole(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Kaňkovský, Michal; Vrchovecká, PavlínaThe diploma thesis deals with the comparison of differences between the demands stated in gymnastics curriculum with the actual motoric skills of pupils aged 11-15 who attend Seifertova basic school in Jihlava in Vysočina region. It was necessary to make the analysis of the school?s educational programme, curriculum and documentation. Gymnastic exercises were selected on the basis of the analysis. After that pupils? performances of the exercises were observed and the pupils? actual motoric skills compared to the gymnastics curriculum. The general introduction, basic concepts definition, theoretical solutions of the thesis and conceptual documents are followed by a methodical part of the thesis. The results of the research, their analysis and assesment are summarized in the practical part of the thesis. The attachment containing a thematic plan is included.
- ItemPorovnání požadavků osnov gymnastiky se skutečnými dovednostmi žáků ZŠ ( 8 - 15 )(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Tomešová, Markéta; Vrchovecká, PavlínaDiploma work presents a comparison of the requirements of the SEP and the actual motion of gymnastics skills of students from 4 - 9 class to class. SNPs in Hradec Kralove, Hradec Kralove in the county. For the purpose of diploma work was an analysis of school curriculum, and curriculum documentation from the school curriculum. Based on their study were first selected control gymnastic exercise forms, followed by a professional assessment of their performance and comparison with the requirements of the SEP. In the introductory part of the work presents basic concepts and theoretical basis, which follows the methodological part. In the practical part of the paper summarizes the results of research, analysis and evaluation. A total of 131 professional assessment and 128 girls, boys, thus altogether 259 pupils. Assumptions have been due to the difficulty of teaching gymnastics is such that the level of gymnastic movement skills students will average to below average. This assumption resulted from the measurement results. We can therefore say that at the elementary school class. SNPs in Hradec Kralove are individually filled curriculum gymnastics. This annex contains a gymnastics school education program, graphs and pictures that arent listed in the text.
- ItemPorovnání požadavků vzdělávacích obsahů gymnastiky se skutečnými dovednostmi žáků na 1. stupni ZŠ(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Uhrová, Anna; Vrchovecká, PavlínaThis thesis presents a comparison of the differences between the requirements laid down in the curriculum of gymnastics in School Educational Programs and actual mobility skills of pupils in primary schools in Rumburk, Ústecký kraj. For the needs of the thesis an analysis of School Educational Programs was carried out and specific gymnastic exercises were selected from them. Accomplishment of these gymnastic elements was observed, evaluated and compared to the gymnastic curriculum requirements. Introduction of the thesis defines the basic concepts, theoretical bases and conceptual documents. It is followed by the Methodological section. In the Practical section the research results of the thesis are summarized and evaluated. Requirements of the gymnastic curriculum of the selected schools are contained in the Appendix.