Browsing by Author "Urbanová, Monika"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemRůzné modely alternativní péče o seniory v USAUrbanová, Monika
- ItemRůzné modely alternativní péče o~seniory~v~USAUrbanová, Monika; Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D.; Skolitel : 65376 Kratochvíl Petr, prof. RNDr. DrSc.; Konzultant : 55857 Chudoba Josef, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 61369;64035 Žežulka Petr, Ing.;Sosnovec Jan, Ing.Hlavním cílem práce bylo identifikovat jednotlivé modely alternativní péče o seniory v USA a zjistit jejich charakteristiky, které se staly podnětem k nalezení možných inspirativních řešení v otázce implikace modelů mimoústavní péče o seniory v ČR.Diplomová práce se zabývá tématem alternativních modelů péče o seniory v USA. Pomocí obsahové analýzy a metody nabalování byly v teoretické části zkoumány vztahy pojmů a témat z rešerše odborných zdrojů, které byly následně kvantifikovány a promítnuty do celého textu práce. Na základě sestavení tematických celků byl postupně naplňován cíl práce, a to prostřednictvím popisu modelů alternativní péče v USA. Z tohoto důvodu se autorka diplomové práce v závěrečné kapitole věnovala stručnému popisu modelů péče komunitního bydlení a domácí péče během stávající transformace sociálních služeb v ČR. Závěrečná zjištění a možnosti modelů péče v USA lze vnímat jako doporučení pro implikaci modelů komunitní a domácí péče o seniory v ČR. Závěr teoretické části Klíčová slova:alternativní péče, dlouhodobá péče, domácí péče, komunitní péče, náhradní péče, neformální péče, sociální zabezpečení
- ItemTanečně-pohybové hry na 1. stupni ZŠUrbanová, Monika; Konvalinková Jana, MgA. Ph.D. : 56569Práce pojednává o zařazení taneční a pohybové výchovy do RVP. Přibližuje zvláštnosti vývoje žáků mladšího školního věku. Shrnuje historii tanečně-pohybových aktivit a tance vůbec. Zabývá se jeho významem pro člověka. Údaje získané z dotazníkového šetření slouží ke zjištění míry využívání tanečně-pohybových her při výuce na 1. stupni, zdrojů inspirace a námětů, které pedagogové využívají. Dále se práce zabývá vytvořením metodických listů, které mohou posloužit jako inspirace pro učitele 1. stupně.