Browsing by Author "Tomsa, Jan"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemAnalýza vybraných ekonomických aspektů spolehlivosti technických systémů(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Tomsa, Jan; Vališ, DavidNásledující bakalářská práce bude o analýze vybraných ekonomických aspektů spolehlivosti technických systémů. Nejdříve bude popsána základní terminologie zavedená ve spolehlivosti. Tato terminologie by se měla vztahovat především k spolehlivosti ve vztahu k nákladům ţivotního cyklu technického objektu. Následně budou uvedeny některé základní metody analýzy a modely nákladů ţivotního cyklu ve spolehlivosti, které budou nutné pro pozdější analýzu ekonomických aspektů. Další část se bude věnovat jiţ analýze vybraného reprezentativního typu současného silničního osobního motorového vozidla. Konkrétně půjde o vozidlo Škoda Octavia (zástupce klasických vozidel) a o Toyotu Prius (zástupce hybridních vozidel). Analýza bude popisovat především obecné moţné náklady na jejich konstrukci a provozní náklady. Poslední část se bude zabývat popisem a vyčíslením klíčových ekonomických aspektů provozu a údrţby těchto dvou vozidel, coţ je i hlavním cílem této bakalářské práce. Výstupem této práce je tedy zmapování jednotlivých etap ţivotního cyklu technického systému ? vozidla, ekonomická analýza dvou vybraných konkrétních typů vozidel ve vztahu ke spolehlivosti a zjištění nákladů na provoz automobilu. Provozní náklady jsou vyjádřeny tabulkami v příloze (samostatná tabulka pro klasické vozidlo a samostatná tabulka pro hybridní vozidlo).
- ItemElektrická zařízení elektromobilu eTULTomsa, Jan; Jandura Pavel, Ing. Ph.D.; Skolitel : 55397 Lenfeld Petr, prof. Dr. Ing.; Konzultant : 54945;54932 Rydlo Pavel, doc. Ing. Ph.D.;Diblík Martin, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63194 Tomka Pavel, Mgr.Diplomová práce ? Elektrická zařízení elektromobilu eTUL v první části informujeo stavu elektromobility k roku 2013 (počty provozovaných elektromobilů a dobíjecích stanic, technologie trakčních baterií) a seznamuje s konceptem elektromobilu eTUL. V další části jsou vybírána vhodná elektrická zařízení povinné i komfortní výbavy (osvětlení, stěrač, ostřikovač, topení, elektrický posilovač brzd atd.), splňující zákonné požadavky pro provoz vozidla na pozemních komunikacích. Dále byly zpracovány parametry zvolených elektrických zařízení do přehledné tabulky, z které je následně vypočítán potencionální dojezd podle evropského jízdního cyklu NEDC. Jelikož NEDC nezohledňuje reálné podmínky při provozu elektromobilu, jsou vypočítány i dojezdy s ohledem na dané roční období a denní dobu. Pro přehlednost jsou uvedeny výpočty pro dvě varianty možného řešení komfortního zařízení. Výsledky jsou zpracovány do grafů, tabulek a soubor pro výpočet je přiložen k práci. V závěrečné části je navrhnuto vhodné řešení napájení palubní sítě elektromobilu. Na výběr bylo buď napájení ze zvláštní baterie, určené jen pro palubní síť nebo napájení z přímo hlavní trakční baterie (pomocí DC/DC měniče).
- ItemMožnost použití IVF Quench testu ke sledování kvality hydraulických olejůTomsa, Jan; Daďourek Karel, doc. Ing. CSc. : 55454; Bílek Martin, doc. Ing. Ph.D. Skolitel : 55358; Bílek Martin, doc. Ing. Ph.D. Konzultant : 55358; Sporka Michal, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 64767Tato bakalářská práce se zabývá metodami, kterými lze rozlišit nový hydraulický olej od recyklovaného hydraulického oleje. Výzkum vedl ke spolupráci se zajímavými společnostmi, zabývající se recyklací oleje i podrobným rozborem těchto olejů. Oleje se podařilo rozlišit a pomocí dvou metod. Konkrétně pomocí metody XRF Rentgenofluorescenční spektrometrie a pomocí metody RULER.