Browsing by Author "Suk, Dalibor"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemMultikulturní výchova: teoretická východiska a projektový den(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Suk, Dalibor; Lánský, OndřejDiplomová práce se zabývá problematikou realizace projektového vyučování, které je zaměřené na průřezové téma: multikulturní výchova. V práci je popsána kurikulární reforma a její vliv na současné školství. Právě kurikulární reforma umožnila větší prostor pro integraci alternativních stylů a metod vyučování. Mezi tyto metody patří projektové vyučování, které je v práci podrobně popsáno. Důležitou součástí práce je analýza průřezového tématu multikulturní výchova, která se stala tématem pro realizaci projektu. Tento jednodenní projekt byl realizován na Střední pedagogické škole hotelnictví a služeb v Litoměřicích.
- ItemRealizace průřezového tématu multikulturní výchova se zaměřením na kulturu národnostních a etnických menšin v České republice v rámci projektového vyučování(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Suk, Dalibor; Masopustová, JitkaDiplomová práce se zaměřovala na problematiku realizace projektového vyučování zaměřené na průřezové téma multikulturní výchova. V práci je popsána kurikulární reforma a její vliv na současné školství. Právě kurikulární reforma umožnila větší prostor pro integraci alternativních stylů a metod vyučování. Mezi tyto metody patří projektové vyučování, které je v práci podrobně popsáno. Důležitou součástí práce je analýza průřezového tématu multikulturní výchova, která se stala tématem pro realizaci projektu. Tento jednodenní projekt byl realizován na ZŠ Školní v Roudnici nad Labem a jeho úspěšnost lze vyvodit ze zpětné vazby získané od studentů, kteří jej absolvovali.
- ItemSpolečné a rozdílné znaky v subkultuře emo a v subkultuře gothic(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Suk, Dalibor; Masopustová, JitkaBakalářská práce se zabývá problematikou dvou současných subkultur mládeže emo a gothic. Vycházela ze současného stavu bádání v dané oblasti, přičemž byl zvolen kritický přístup. Jejím cílem bylo zjistit základní rozdíly a společné znaky mezi těmito dvěma subkulturami. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných, ale také internetových zdrojů, objasňovala základní pojmosloví a rozdíly v oblasti subkultury gothic a subkultury emo. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníku zpracovaného 458 respondenty, jaký mají vztah k subkulturám emo a gothic. Výsledky ukázaly, že k subkultuře emo zachovává negativní postoj 45,11 % respondentů. K subkultuře gothic se negativně stavělo pouze 22,99 % respondentů. Z těchto výsledků lze vyvodit tvrzení, že subkultura emo se častěji než subkultura gothic setkává s nepochopením a odsuzováním přesto, že nepřináší žádná výraznější rizika ve vývoji jedince. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice je jasné vymezení rozdílů mezi těmito dvěma subkulturami.