Browsing by Author "Smejkalová, Eva"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemVyužití hudby u Parkinsonovy chorobySmejkalová, Eva
- ItemVyužití hudby u Parkinsonovy choroby(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Smejkalová, Eva; Pejřimovská, JitkaThe thesis is aimed at how music can influence the life of people suffering from Parkinson's disease.The theoretical part informs about current knowledge concerning the incidence, diagnostics and medical treatment of Parkinson's disease, it also describes the symptoms of this disease, motor and non - motor, personal dynamics of the diseased and the issues of the psychosocial area with the use of music for re - education and therapy.The practical part follows the observed influence of music on the symptoms, personal stability of the diseased and their self - reliance in every day musical re - educative actions.Musical re - education of the diseased people took ten months.The influence of music on motor and non - motor symptoms has been found possitive and the final part of the thesis provides suitable musical re - educative procedures.The aim of the work to improve the quality of life of the people with the disease thanks to the influence of music has been fulfilled.
- ItemŽák s narušenou komunikační schopnostíSmejkalová, Eva
- ItemŽák s narušenou komunikační schopností(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Smejkalová, Eva; Vaněk, VladimírDiplomová práce je zaměřena na zmapování možnosti využití informačních a komunikačních technologií pro žáky s těžkou narušenou komunikační schopností, integrovaných v běžné základní škole a základní škole praktické. Stěžejní kapitoly v teoretické části se zabývají vymezením základních pojmů a obecnými informacemi o narušené komunikační schopnosti. V dalších kapitolách je přiblížena problematika vzdělávání těchto žáků a jejich zařazování pomocí integrace do školního prostředí Základní školy. Zvláštní pozornost je věnována možnosti využití moderních technologií v alternativní a augmentativní komunikaci zejména při výuce, motivaci a relaxaci. Praktická část práce seznamuje s případovými studiemi tří žáků s těžkou narušenou komunikační schopností. U těchto žáků byly sledovány pokroky v oblasti pragmatické roviny řeči (verbální i neverbální), dále pak rozvoj grafomotorických schopností v oblasti psaní a kresby a v neposlední řadě s pokroky při vzdělávání a osvojování si učiva. Využitím moderních informačních technologií při procesu vzdělávání došlo k pozitivnímu pokroku a rozvoji ve všech sledovaných oblastech. Cíl práce zmapovat možnosti využití informačních a komunikačních technologií pro žáky s narušenou komunikační schopností, integrovaných v běžné základní škole byl splněn.