Browsing by Author "Ptáčková, Hana"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemMožnosti aplikace Metodické příručky Kurz zvládání vzteku norské organizace Reform v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy(2018-1-22) Ptáčková, Hana; Paukertová Jana, PaedDr. Ph.D.; Špatenka Petr, prof. RNDr. CSc. Skolitel : 55457; Šašková Jana, Ing. Ph.D.;Wiener Jakub, prof. Ing. Ph.D. Konzultant : 57793;55161; Hnízdil Martin, Bc. Konzultant2 : 65859Diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace Metodické příručky Kurz zvládání vzteku norské organizace Reform v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Cílem práce je aplikovat Metodickou příručku Kurz zvládání vzteku v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, upravenou pro potřeby cílové skupiny a zjistit, jaké jsou možnosti a limity jejího využití a její přínos pro zvládání vzteku u těchto klientů.Teoretická část vymezuje systém školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, definuje základní terminologii, kategorizuje agresivní chování a předkládá příčiny a možnosti řešení. Pozornost je věnována také vývoji jedince v dospívání a základům Kurzu zvládání vzteku. Empirická část představuje výzkum zaměřený na zjištění limitů a možností aplikace Kurzu zvládání vzteku upraveného dle potřeb cílové skupiny dívek v dětském domově a chlapců ve výchovném ústavu. Zvolenými výzkumnými metodami byl dotazník vytvořený organizací Reform a dotazník z bakalářské práce Veroniky Kubeškové a polostrukturovaný rozhovor.Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že po absolvování kurzu chlapci i dívky v převážné míře přijímají vlastní odpovědnost za své činy bez ohledu na to, zda je někdo vyprovokoval. Zároveň se ukázala jako žádoucí dlouhodobější spolupráce s klienty obou zařízení, přesahující časové možnosti kurzu.
- ItemRizikové jevy u žáků základních škol praktických(2014-04-23) Ptáčková, Hana; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D.; Skolitel : 55445 Šulc Jaroslav, doc. Ing. CSc.; Konzultant : 63181 Langer Tomáš, Ing.; Konzultant2 : 63261 Hušek Petr, Ing.Bakalářská práce se zabývá rizikovými jevy u žáků základních škol praktických. Cílem práce je charakterizovat a porovnat problematiku výskytu rizikových jevů na dvou základních školách praktických, přičemž jedna ze škol se nachází v sociálně vyloučené lokalitě, a druhá v lokalitě běžné sociálně nevyloučené.Teoretická část vymezuje základní terminologii a definuje vybrané rizikové jevy, způsoby intervence, léčby a prevence. Pozornost je také věnována hlavním činitelům, které ovlivňují vznik rizikových jevů a dále je přiblíženo fungování základních škol praktických, jejich žáků a zajištění prevence na těchto školách.Empirická část představuje výzkum, který byl zaměřený na charakteristiku a porovnání výskytu rizikových jevů na základní škole praktické v sociálně vyloučené lokalitě a na základní škole praktické v lokalitě běžné sociálně nevyloučené. Zvolenými výzkumnými metodami byl dotazník pro učitele a pro žáky a dále obsahová analýza textu, které byly podrobeny dokumenty obou škol vztahující se k zajištění prevence.Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že nejčastějšími rizikovými jevy na vybraných základních školách praktických jsou kouření, užívání alkoholu, experimentování s drogami a delikvence. Při porovnání výsledků výzkumu z obou škol je zřejmé, že na základní škole praktické v sociálně vyloučené lokalitě existuje intenzivnější spolupráce s rodiči na řešení rizikových jevů, prevence je zajištěna méně způsoby, je zde více žáků, kteří kouří, užívají alkohol a experimentují s drogami a méně žáků uvádí, že se setkali se šikanou.