Browsing by Author "Pošarová, Markéta"
Now showing 1 - 16 of 16
Results Per Page
Sort Options
- ItemArtefiletická dílna jako prostředek rozvoje dítěte v mateřské škole(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Vláčilová, Michaela; Pošarová, MarkétaCílem bakalářské práce ''Artefiletická dílna jako prostředek rozvoje dítěte v mateřské škole'' bylo vytvoření, realizace a zhodnocení měsíčního programu artefiletické dílny v mateřské škole. Teoretická část práce uvádí charakteristiku předškolního období a vymezuje stěžejní pojmy, jimiž jsou artefiletika a výtvarná a dramatická výchova. Praktická část práce přináší cyklus osmi artefiletických dílen, které jsou zaměřeny na osobnostní a sociální rozvoj dítěte v mateřské škole.
- ItemArtefiletika v pedagogické praxi(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Pospíšilová, Jana; Pošarová, MarkétaThe diploma thesis deals with the branch of art-philetics and its placement into the education. It shows possibilities of development of pupil´s personality in primary schools not only from the aspect of knowledge, but also the aspect of culture and morale. The conceptions, connected with upbringing and education of pupils throught the art-philetic methods, are defined in theoretical part of the diploma thesis. The practical part of the diploma thesis contains a research in the form of whole year´s project. The methodical procedures and questionaire research are parts of the diploma thesis.
- ItemArtefiletika ve výtvarných aktivitách volného času(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Bačíková, Anna; Pošarová, MarkétaBakalářská práce s názvem Artefiletika ve výtvarných aktivitách volného času se zabývá specifickým přístupem k výtvarné výchově spojující expresivní (umělecké) aktivity a reflektivní dialog. Bakalářská práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje volný čas a výtvarnou tvorbu ve výchově. Dále práce představuje výtvarnou dílnu, jako způsob estetické edukace, definuje pojem artefiletika, zabývá se jejími teoretickými východisky a pojetím artefiletické výuky. Praktická část obsahuje sedm metodických listů popisujících artefiletické dílny pro děti předškolního a mladšího školního věku. Součástí praktické části je rovněž výtvarná řada (soubor výtvarných prací) reprezentující výtvarné techniky a náměty použité v artefiletických dílnách.
- ItemKeramika, jako způsob využití volného času(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Kordíková, Anna; Pošarová, MarkétaBakalářská práce pojednává o sestavení výukového programu keramiky na téma ''Z velkoměsta na venkov.'' Stručně popisuje historii keramiky a její využití. Charakterizuje volný čas, výtvarnou dílnu a její cíle. Popisuje základní principy vedení novodobé výtvarné dílny. Dále uvádí teoretické postupy při práci s keramickou hlínou. Práce obsahuje podrobné metodické listy, které mapují výukový program, techniky výstavby a jsou koncipovány formou výtvarné řady. Obsahuje stručné shrnutí realizace vybraných metodických listů.
- ItemKeramika, volno-časová aktivita pro klienty s dětskou mozkovou obrnou. ''Stopy z procházek městem''(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Horáková, Alena; Pošarová, MarkétaBakalářská práce pojednává o realizaci výtvarného projektu ?Stopy z procházek městem?, kterého se zúčastnili klienti Jedličkova ústavu v Liberci v období od září 2012 do září 2013. Zaměřuje se na problematiku volno-časové aktivity ? keramiku výtvarných dílen Centra denních služeb Jedličkova ústavu v Liberci. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická částobjasňuje základní pojmy, které souvisí s volným časem dětí s dětskou mozkovou obrnou, část kapitoly je věnována pojmu keramika a tvořivá dílna. Praktická část obsahuje metodické listy projektu a vyhodnocení jeho úspěšnosti.
- ItemProjekt výtvarné dílny v o.s. D.R.A.K.(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Kyzlíková, Michaela; Pošarová, MarkétaPráce pojednává o realizaci Výtvarné dílny s dospělými zdravotně tělesně znevýhodněnými jedinci - zaměstnanci chráněných dílen. Rozebírá obecné pojetí edukace výtvarnou výchovou a uměním a popisuje základní principy vedení novodobé výtvarné dílny. Stručně uvádí do problematiky osob trpících vrozenou formou dětské mozkové obrny. Je podrobnou dokumentací projektu Výtvarná dílna o.s. D.R.A.K., který byl uskutečněn v průběhu roku 2010. Práce také obsahuje část metodických listů. Vše je doloženo ukázkami prací formou fotodokumentace.
- ItemProstor kolem nás(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Nývltová, Radka; Pošarová, MarkétaSpace around us - Spatial Creation in Art Lessons at Elementary School. A Set of Methodological Materials for 5th Grade The first part of the diploma thesis includes a theoretical base for this work and own research. It is covering development of sculpture from a historical perspective and inclusion of a spatial creation in art education for 1th degree of elementary school. It summarises a range of children´s spatial work and typology of pupils according to their creative expression. Practical part is dedicated to a research in the area and conclusions which are based on that research. Conclusion of dissertation includes own concept of spatial and plastic creations suitable for art education in 5th grade of elementary school.
- ItemProstorová tvorba při volnočasových aktivitách(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Urban, Pavel; Pošarová, MarkétaBakalářská práce se zabývá propojením prostorové tvorby do volnočasových aktivit. Práce má dvě části ? teoretickou a praktickou.V teoretické části jsou vymezeny pojmy prostorová tvorba, její dělení, materiály využívané k její tvorbě, vyjadřovací prostředky ve výtvarné výchově a vývoj dětského výtvarného projevu. Definován je i volný čas a jeho funkce, zařízení pro volnočasové aktivity a zájmové činnosti v mimoškolní výchově.Praktická část je zaměřena na popis prostorové tvorby, která byla zařazena do volnočasových aktivit. Popsány jsou příprava a průběh činnosti, ale i reflexe práce a využití poznatků pro další práci. Na závěr je popsáno, jak Centrum volnočasových aktivit v Chrastavě zapojuje prostorovou tvorbu do svých činností.
- ItemSocha ve městě jako námět pro hodinu výtvarné výchovy na základní škole v Jablonci nad Nisou(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Havlová, Klára; Pošarová, MarkétaDiplomová práce je zaměřena na sochy ve městě Jablonci nad Nisou a zabývá se jejich využitím při hodinách výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy ve městě Jablonci nad Nisou. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části je náhled do dějin sochařství a seznamuje se sochařskými díly v Jablonci nad Nisou a s jejich autory. Praktická část zjišťuje znalosti žáků na prvním stupni základní školy o sochách v jejich městě. Věnuje se i rozboru výtvarných hodin na téma {\clq}qSocha ve městě`` realizovaných ve druhé třídě.
- ItemToulky světem jako téma pro keramickou tvorbu ve volnočasových aktivitách(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Zábrodská, Jana; Pošarová, MarkétaCílem práce je připravit a realizovat výtvarnou řadu, která se zabývá vývojem keramického řemesla. Jednotlivá zastavení jsou tedy putováním, která dětem umožňují zjednodušený pohled na část tohoto vývoje. Zároveň tento cyklus nabízí žákům možnost naučit se v keramické tvorbě novým technikám a postupům. Při realizaci byly použity prvky artefiletiky, třífázové učení EUR a poznatky ze zážitkové pedagogiky. Spojením těchto oborů vznikl program, který má na předním místě zážitek, pracuje s motivací, reflexí a dialogem.
- ItemTvorba s papírem u dětí mladšího školního věku v rámci volnočasových aktivit(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Schuhová, Alena; Pošarová, MarkétaBakalářská práce se zabývá tvorbou z papíru u dětí mladšího školního věku v rámci volnočasových aktivit. Cílem práce je ukázat dětem v rámci výtvarných dílen, tvorbu s odpadovým papírem. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jako je historie papíru, výroba papíru, výchova ve volném čase, školská zařízení, výtvarná výchova a další. Praktická část se věnuje výtvarné výchově se zaměřením na odpadový papír. Praktická část byla realizována na Základní škole Aloisina výšina v LiberciCílem
- ItemÚvod do keramické tvorby(2013) Pošarová, Markéta
- ItemVýtvarné vyjadřování 3 : (prostorová tvorba)(2012) Pošarová, Markéta
- ItemVyužití artefiletiky ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ praktické a speciální(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Loumová, Lenka; Pošarová, MarkétaSummary The theoretical part defines the term of mild mental retardation and discusses artefiletic methods at applied arts lessons at practical and special elementary schools. It presents a contemporary trend in applied arts lessons as an initial point for artefiletic disciplines. It refers to the founder of this art movement Jan Slavík who defines necessary parts for artefiletics and differences between typical applied arts lessons and artefiletic ones. It also deals with suitable deduction of applied arts rows with artefiletic topics for students with mild mental retardation.The practical part deals with qualitative summary of findings gathered by analysis of students art works and approaches to given applied arts tasks. Kazuistics aims at income of artefiletics to students with mild mental retardation. Gathering of information and data and their subsequent analysis could show the suitability and meaningfulness of integration of artefiletic methods and applied arts rows into applied arts lessons. It also deals with one question ?What is the best way of realizing reflexive, creative and experiential education at applied arts lessons of students with mild mental retardation in harmony with key competences and expected outcomes of Framework Education Programme for Elementary Education ? attachement refering to education of students with mild mental retardation??
- ItemVyužití grafických technik ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Havranová, Marie; Pošarová, MarkétaThis thesis ?The Use of Graphic Techniques at the First Stage of Primary Schools? is focused on the environment in which pupils grow up. The graphic techniques are described in the first theoretical part, all of them are useful for teaching Art at the first stage of primary schools. The second practical part consists of worksheets and a questionnaire. The worksheets apply the particular graphic techniques and tasks connected with the Bohemian Highlands. The questionnaire was to find out the quantity of the use of the graphic techniques and their convenience at the first stage of the primary schools in Lovosice and its surroundings. Works of pupils from the Elementary School Vsehrdova 1, Lovosice are appended to the thesis in an annexe.
- ItemVyužití odpadového papíru ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Holanová, Andrea; Pošarová, MarkétaDiplomová práce s názvem ''Využití odpadového papíru ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy'' je zaměřena na recyklaci odpadového papíru. Teoretická část je zaměřena na environmentální výchovu a životní prostředí, která podle mého názoru s odpadovým papírem a jeho recyklací souvisí, dále v teoretické části je popsána teorie výtvarné výchovy, výtvarné techniky. Praktická část je rozdělena na metodické listy, ve kterých jsem se snažila vystihnout roční období a svátky Vánoc a Velikonoc několika různými technikami, převažuje ale prostorová tvorba, ke které mám já osobně nejblíž. Druhá část je dotazníkové šetření, kde jsem zjišťovala četnost využívání odpadového papíru na 1. stupni základních škol na Kolínsku.