Browsing by Author "Pekařová, Ivana"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemFinanční analýza oblasti Prodej originální díly/příslušenství ve Škoda Auto(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Pekařová, Ivana; Hasprová, OlgaThis study deals with the topic of financial analysis as one of the most important part of a complex of company financial management. Financial analysis enables to discover and monitor the economic development of the company. To make the thesis more complex and compact a view describing the market situation of the company has been added. As an exact tool for this addition the SWOT analysis and BCG method have been used. The first part describes company ŠKODA AUTO a.s. and the division Sales Genuine Parts / Accessories. I further concentrate myself on the definition of individual indicators and their cohesion. This theoretical basis is then followed by a case study from ŠKODA AUTO a.s. company dedicated to the division Sales Genuine Parts / Accessories. I also suggest in my study certain possible solution for some of negatively developing indicators.
- ItemIs our department peopled by digital immigrants or digital natives?(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2012) Pavlíková, Stanislava; Pekařová, IvanaV příspěvku je popsán výzkum populace digitálních imigrantů a digitálních domorodců na katedře cizích jazyků Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci v České republice. Autorky nejprve definují hlavní pojmy a posléze přehledně shrnují dosažené výsledky výzkumných projektů provedených v zahraničí a v České republice. Představují svůj výzkum, z jehož výsledků získaných pomocí dotazníkového šetření a vyhodnocení projektové práce studentů v hodinách vyplývá, že dovednosti nově přijímaných studentů a jejich motivace pracovat s informačními a komunikačními technologiemi (ICT) v hodinách jsou překvapivě pozitivní. Tato nová situace je příslibem toho, že se v dalším inovování studijního programu má na čem stavět.
- ItemSensory modalities model (vakog) application in classes at the Department of foreign languages of the Technical university of Liberec(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2010) Pekařová, IvanaReprezentační systémy jsou jedním z modelů používaných v neuro-lingvistickém programování (NLP), které se zaměřují na studium toho, jak lidská mysl zpracovává informace. Neuro-lingvisté uvádějí vizuální, auditorní, kinestetické, olfaktorní a chuťové smysly jako součásti tohoto systému, který poskytuje pedagogům jeden z nástrojů ke zkoumání, jak lidé přiřazují význam k událostem a jak jej následně formulují verbálně. Nejčastěji používaný způsob zpracování dat je směs prvních tří základních smyslů uvedených výše. Hlavním cílem tohoto příspěvku je ukázat repertoár úloh a aktivit používaných při práci se třídou, kdy se využívá prvků z teorie NLP a rozmanitých inteligencí. Příspěvek ukáže, jak tato cvičení využívat s vysokoškolskými studenty, kteří se učí obchodní angličtinu a anglický jazyk jako jazyk cizí. Můžeme je využít pro konstruktivistký přístup k budování jejich jazykových strategií a jazykových dovedností a vést je ke změně jejich vzorců vyjadřování.
- ItemSpoken and Written Academic Discourse(2012) Hughes, Gladice; Pekařová, Ivana; Bitljanová, Věra; Příšovská, Lucie
- ItemUsing british national corpus in language teaching and learning(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2009) Pekařová, IvanaTento příspěvek shrnuje dosavadní zkušenosti s použitím Britského národního korpusu v hodinách anglického jazyka u studentů na Ekonomické fakultě TU v Liberci. Protože současné výsledky byly pozitivní, autorka v závěru nastiňuje, jakým způsobem plánuje v zavádění aktivit založených na BNC a rozšiřovat škálu jejich využití v akademickém roce 2009/2010.
- ItemWebquests as a tool for enhancing active engagement, thinking skills and cross-curricular links(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2011) Pavlíková, Stanislava; Pekařová, IvanaPříspěvek zkoumá roli webquests v pregraduálním vzdělávání, nastiňuje jejich strukturování a možné problémy. Řešení problému kultivuje různé inteligence: intrapersonální, interpersonální, lingvistickou, matematickou, prostorovou a existenční. Studenti jsou vedeni k propojování znalostí z jednotlivých studijních disciplín. Studenti se aktivně zapojují do spoluvytváření vědomostí. Tento moderní přístup k výuce povzbuzuje studenty k prvním výzkumným pokusům, k zacházení s informacemi a uspořádávání výsledků. Výuková situace je stimulující a lépe zapamatovatelná. Strukturováním a vedením studenta od snazšího problému k složitějšímu učitelé nabízejí smysluplné vzdělávací dobrodružství, které přinese výsledky, jež student ocení a využije ve své budoucí profesi.