Browsing by Author "Neuschl, Martin"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemKinematická analýza kopu přímým nártem v kopané(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Neuschl, Martin; Jandová, SoňaThe aim of this work was to describe the technical implementation of the direct instep kick left and right lower limb and to compare its version with literary sources. Partial assignment was to determine the laterality of the lower extremities with special jumps on board Kistler and confront this fact by measuring the speed of the ball after kick-off the flight left and right foot. Through kinematic analysis done in a SIMI Motion 3D software has been obtained the necessary data for a detailed description of the technique. Analyzed all the phases of the kick as the overall terms and in terms of individual body segments, which have a decisive influence on the overall conduct of the activity. At the same time in this work is the comparison of models kick preferred and non-preferred leg. Selected footballers first attempt was made to the preferred leg ball speed 27,11 m/s and non-preferred 23,83 m/s for the second soccer player, values the preferred leg speed 26,31 m/s and non-preferred 29,12 m/s, the differences models are adequately explained. The results of this study offers us a detailed look at the good technical performance, and coaches can be helpful in detecting errors and determining the dominant leg.
- ItemKinematická analýza kopu přímým nártem v kopanéNeuschl, Martin
- ItemPodpůrné materiály pro výuku exogenních sil na 2. stupni základních škol(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Neuschl, Martin; Vávra, JaroslavCílem diplomové práce bylo vytvořit podpůrné materiály pro výuku exogenních sil, které mohou být využitelné na druhém stupni základních škol. Tyto pomůcky byly vytvořeny v souladu s taxonomií vzdělávacích cílů a vývojovou psychologií. Při výuce těchto materiálů jsou zařazeny vyučovací metody v podobě brainstormingu, skupinového a kooperativního vyučování. Zformované podpůrné materiály jsou uvedeny na příkladu větrné eroze. V této práci jsou vytvořeny tři podpůrné materiály. První pomůckou je vzor pracovního listu, postupujícího od jednoduchých úloh, ve kterých žáci prokazují své znalosti, až po vytváření vlastních úsudků v podobě procesu abraze pískovce. Ve druhém podpůrném materiálu žáci pracují s textem, ve kterém chybí slova. V textu je popsán určitý skalní tvar, který po doplnění chybějících výrazů žáci určují, na závěr tento tvar modelují. Ve třetí a také nejvíce náročné úloze žáci řeší problematiku využití krajiny člověkem a problematiku větrné eroze. V závěru této úlohy žáci modelují krajinu a prokazují pochopení a interpretaci přírodních procesů.