Browsing by Author "Netřebská, Romana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemPo stopách pověstí z PodbezdězíNetřebská, Romana; Divišek Jan, Mgr.; Skolitel : 55405 Nová Iva, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 61522 Sobotka Jiří, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63964 Brožek Dan, Ing.Tato diplomová práce se zabývá návrhem projektu pro 1. stupeň základní školy, vedoucí ke zvýšení povědomí žáků o pověstech vztahujících se k jejich regionu a o dobových souvislostech jejich vzniku a vývoje. Práce je podložena teoretickou částí, která se věnuje metodě projektového vyučování, regionu Podbezdězí, mapování a analýze sbírkového fondu muzea Bělá pod Bezdězem a nejvýznamnějšími sběrateli literárního žánru pověst. Praktický výstup představuje návrh celoročního projektu, který je rozdělen do pěti částí. Každá část se zabývá jednou pověstí a zahrnuje vždy její obsah a navazující aktivity. Součástí každé části jsou průběžné i závěrečné reflexe.
- ItemVliv syndromu CAN na školní výkony dětí umístěných v dětském domově(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Netřebská, Romana; Povolný, JosefThe bachelor´s report was concentrated on the problem of the children who are afflicted by the syndrom CAN and are upbrought in a children´s home, and on the influence of their experience on their school achievements and results. Its aim was to show the problem of the syndrom CAN within his forms, occurrence, its display, the syllabus of the character of the institution of the constitutional upbringing, such as the children´s home, and pointing out that there is a connection between the syndrom CAN and the shool achievements and results and also the total school avails. Theoretical part was, thanks to processing and presentation of the scientific sources, describing the problem of syndrom CAN, its forms, the display, the occurrence, risk groups and the possibilities of the prevention. It was explaining the notions such as the school achievement, motivation, self-rating, and at its last part the notion the children´s home. Empirical part was discovering, by the method of the constant comparation, subject analysis of the documents and explorational method, the influence of the syndrom CAN on the school achievements of children in the analytical sample.
- ItemVliv syndromu CAN na školní výkony dětí umístěných v dětském domověNetřebská, Romana