Browsing by Author "Marková, Michaela"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- ItemCeloživotní vzdělávání jako způsob aktivizace osob seniorského věkuMarková, Michaela; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. Konzultant : 58920; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce se zabývá tématem celoživotního vzdělávání především ve vztahu k seniorům. Vychází jak z teoretických, tak i praktických poznatků o dané oblasti. Cílem práce je zmapovat stav vzdělávání seniorů v Libereckém kraji.Teoretická část se zabývá popisem základních pojmů a vymezením teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání, gerontagogiky a možného potenciálu pro zkvalitnění života seniorů.Empirická část práce za pomoci kvantitativní výzkumné strategie zjišťuje, které služby v oblasti vzdělávání využívají senioři nejčastěji a jaké jsou nejčastější bariéry znemožňující tento druh aktivizace. Mezi dílčí cíle patří malé šetření v oblasti nabídky vzdělávacích služeb pro seniory v Libereckém kraji. Práce se snaží objevit oblasti, kde není potenciál vzdělávání naplno využit. Výstupem práce jsou navrhovaná praktická doporučení pro oblasti vzdělávání a samotné praxe.
- ItemCentrum poznání krajiny - ČeskáKameniceMarková, Michaela; Stolín Petr, Ing. arch. : 59340Centrum poznání krajiny CPK má být novou vzdělávací institucí provozovanou městem Česká Kamenice využívající polohu města na rozhraní třech chráněných krajinných oblastí (CHKO Lužické hory, CHKO České středohoří, CHKO Labské pískovce). Iniciátorem projektu je vedení města Česká Kamenice ve spolupráci se zmíněnými CHKO. Česká Kamenice je historické město s přibližně 5000 obyvatel. V současné době se potýká s mírným odlivem obyvatel a hledá nejvhodnější strategii, jak se do budoucna definovat jako město zajímavé pro turisty a využívající své přirozené kvality pro pohodové bydlení. V tomto smyslu město postrádá nějaký výrazný atraktor, který by ho odlišil a umístil na mapu. Poloha na rozhraní tří CHKO je obrovským potenciálem, který není v současné době dostatečně využit. Město si tuto skrytou kapacitu uvědomuje a zároveň do budoucna očekává velký rozvoj zájmu o poznání krajiny a porozumění ekologii. Budoucí generace se pravděpodobně budou tomuto tématu stále více věnovat jakožto znalosti nutné k dlouhodobému a udržitelnému životu na Zemi. Téma by mělo být zároveň komunikováno inovativním a atraktivním způsobem, tak aby oslovilo průřezem všechny generace i ty nejmenší. Pro stavbu CPK byla vybrána volná nárožní parcela na Náměstí Míru v samotném centru města, které si zachovalo unikátní historický charakter. Nový objekt by měl být v souladu s okolním prostředím a zároveň reprezentovat svou programovou náplň ekologického vzdělávání i vazbu ke krajině. Součástí je i obnova části náměstí - Hrnčířského trhu, s cílem propojit tento veřejný prostor s novou budovou.
- ItemMěstský úřad a úprava části náměstí ve městě Lázně BělohradMarková, Michaela; Stolín Petr, Ing. arch.; Konzultant : 65469 Pechová Marcela, Ing.; Konzultant2 : 66359 Touš Jan, RNDr. Ph.D.Zadání bakalářské práce vychází z veřejné architektonické soutěže vyhlášené městem Lázně Bělohrad v říjnu 2017. Předmětem soutěže je návrh urbanistického a architektonického řešení objektu nového Městského úřadu v Lázních Bělohrad. Součástí návrhu je i revitalizace části náměstí jako předprostoru nové radnice. Pro realizaci byl určen pozemek v čele náměstí Karla Václava Raise. Součástí soutěžního zadání je i stavební program, který je v rámci bakalářské práce respektován
- ItemRázové namáhání šitých spojůMarková, Michaela
- ItemŠkolský systém ve FinskuMarková, Michaela; Kasper Tomáš, doc. PhDr. Ph.D. : 55380Finský školský systém je považován za jeden z nejlepších na světě. To dokládají i výborné výsledky finských žáků v mezinárodním testování PISA. Práce nejprve analyzuje příčiny a širší kontext finského úspěchu. Věnuje se historii, kulturním a sociologických aspektům, přibližuje rysy finské vzdělávací politiky, školskou legislativu i způsob financování. Práce dále popisuje strukturu školského systému od výchovy v raném dětství až po vzdělávání dospělých. Pozornost je zaměřena na významnou roli učitele ve Finsku. Pro finské školství je specifická i vysoká míra inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce dále analyzuje průběh výsledků mezinárodního šetření PISA finských a českých žáků v letech 2000 až 2015. Závěrečná kapitola kriticky představuje problémy a tendence finského školství posledních let.