Browsing by Author "Malec, Petr"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemFrýdlanstko jako střed světa očima místních dětí - mentální obraz(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Malec, Petr; Vágai, TomášThe thesis deals with the subjective perception of space in Frydlant(sko) region among the students of grammar school in Frydlant. For successful catch of space perception we need a unique geographic concept ? mental maps. The opening chapter is devoted to the description of the formal image of Frydlantsko region. This image is composed of specialist geographic articles. The leading chapter is devoted to the research of mental mapping among students of grammar school in Frydlant. To start with the practical part of the work we explain a mental mapping concept and the leading technique of mental mapping among main Czech and world geographers. The final part of the work includes the mental maps which students created and their comparison with the formal image of Frydlantsko region. The work also contains an interview with a student of the grammar school and supplement in form of mental maps.
- ItemFrýdlanstko jako střed světa očima místních dětí - mentální obraz(2012-01-01) Malec, Petr
- ItemGymnázium Frýdlant jako centrum komunitního rozvoje(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Malec, Petr; Vávra, JaroslavDiplomová práce se věnuje problematice komunitního rozvoje a vzdělávání na školní půdě frýdlantského Gymnázia. Úvodní kapitola se zabývá shrnutím oficiální a neoficiální charakteristiky frýdlantského výběžku. Další část obsahuje základní představení regionálních a komunitních teorií či institucionálních podkladů pro komunitní rozvoj. Důležitý je také popis funkce spolků a občanských sdružení na Frýdlantsku. Část věnující se komunitnímu vzdělávání obsahuje vyhledání komunitních principů v učebnici a školních kurikulárních dokumentech. Uveden je také popis aktivit frýdlantského Gymnázia směrem ke komunitnímu rozvoji, ale i představení koncepcí vzdělávání pojednávající o komunitním rozvoji. V závěrečné části je řešeno využití potenciálu teorie místně zakotveného učení pro vzdělávací práci frýdlantského gymnázia.
- ItemGymnázium Frýdlant jako centrum komunitního rozvoje(2014-01-01) Malec, Petr