Browsing by Author "Laurin, Josef"
Now showing 1 - 20 of 47
Results Per Page
Sort Options
- ItemAlternativní paliva pro zážehové motory(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Hromádko, Luboš; Laurin, JosefProtože konvenční paliva používaná k pohonu spalovacích motorů jsou získávána z neobnovitelných zdrojů, neustále narůstá podíl alternativních paliv získávaných ze zdrojů obnovitelných nebo dlouhodoběji využitelných. Tato práce se věnuje problematice alternativních paliv pro zážehové motory a cílem je porovnání provozních a ekonomických parametrů při provozu konkrétního zážehového motoru na tato paliva.
- ItemAutobus s elektrickým pohonem a vodíkovými palivovými články(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Haba, Jiří; Laurin, JosefDiplomová práce se zabývá pohonem autobusu elektromotorem napájeným z palivových článků na vodík. Díky tomuto technickému řešení autobus při provozu neprodukuje žádné škodliviny. Práce obsahuje studii o pohonu autobusů palivovými články, projekt pohonu městského autobusu s palivovými články, návrh základních částí pohonu, konstrukční provedení zástavby pohonu do autobusu (ProENGINEER) a očekávané hlavní provozní parametry autobusu včetně účinnosti pohonu. Výsledky řešení diplomové práce mohou být využity v rámci výzkumného záměru.
- ItemAutomobilová biopaliva(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Truxová, Veronika; Laurin, JosefTato bakalářská práce se zabývá automobilovými biopalivy. Je zde popsána výroba jednotlivých biopaliv a jejich vlastnosti. Dále je provedeno ekonomické a environmentální hodnocení. V první části bakalářské práce se zaměřuji na alkoholová biopaliva a poté je popsána výroba a vlastnosti éterů, rostlinných olejů, esterů mastných kyselin rostlinných olejů, biopaliv druhé a třetí generace. V závěrečné části se zaměřuji na zkoušky vlastností paliv a je zde provedeno kritické zhodnocení biopaliv.
- ItemChlazení nízkotlakového systému EGR(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Krejčí, Jan; Laurin, JosefThis thesis deals with condensation in the low-pressure exhaust gas recirculation system with up to 50% EGR at a stationary engine cogeneration unit on natural gas, introduces complications of the system and propose a solution condensate separation from the low-pressure exhaust gas recirculation cooler, so that ensure the reliability and tightness of the system. The first part introduces the issue of exhaust gas recirculation EGR and cogeneration. The second section contains calculations of specific consumption and condensate values. In the last third part of the work is the separation of condensate solution.
- ItemCombustion of ethanol-vegetable oil blends in diesel engines(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Vojtíšek, Michal; Laurin, Josef; Barbolla, Alexander; Holubec, Radek; Starý, PetrVegetable oils, utilized in transportation primarily as a feedstock for biodiesel, can be also combusted in diesel engines in their neat, non-esterified form. Given the high viscosity and high flash point of vegetable oils, they need to be used heated, in a warm engine, operated at moderate to high loads. This study examines the possibility to reduce the viscosity and the flash point of vegetable oils by blending with a small quantity of ethanol. Experimental work carried on a typical tractor diesel engine Zetor 1505, fueled by heated fuel-grade rapeseed oil in its neat form and with 10 % by weight of commercial E85 fuel containing 85% ethanol, reveals emissions benefits (decrease in HC, CO and NOx) at higher loads, where the combustion of rapeseed oil is not considered to be problematic. At low loads, where rapeseed oil combusts poorly, the addition of ethanol further delayed the combustion and increased both HC and CO emissions. Addition of ethanol, while in some ways possibly beneficial, thus does not appear to improve the problematic combustion of vegetable oils at low loads.
- ItemDiagnostika technického stavu katalytického reaktoru v systému EOBD(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Teichmann, Petr; Laurin, JosefSoucasne pozadavky na snizovani emisni zateze souvisi ve vyvoji konstrukce zazehovych benzinovych motoru s postupy mereni a zpracovani parametru katalyzatoru vyfukovych plynu behem provozu. Byl navrzen inovovany zpusob prace s daty porizenymi na zaklade standardizovanych testu. Soubor inovativnich postupu spocival jak v novych matematickych tak i programovych (manualnich i automatickych) nastrojich.
- ItemElektrické zdrojové soustrojí pro prodloužení dojezdu elektrobusu(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Ettl, Jaroslav; Laurin, JosefTato diplomová práce ze zabývá způsoby prodlužování dojezdu elektrovozidel, a to především městských elektrobusů. Uvádí několik konkrétních příkladů dobíjení akumulátorů na trase během pobytu elektrobusu ve stanici nebo v průběhu jízdy. Dále se zabývá návrhem zdrojového soustrojí se spalovacím motorem na CNG pro průběžné dobíjení akumulátorů elektrobusu SOR. Návrh je na závěr zhodnocen z hlediska provozních parametrů, po ekonomické a ekologické stránce.
- ItemElektrické zdrojové soustrojí s tříválcovým motorem na zemní plyn(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Saxl, Petr; Laurin, JosefTato BP v první části shrnuje informace o chemických a fyzikálních vlastnostech zemního plynu a jeho využití a chování v pístových spalovacích motorech. Dále jsou zde popsány obecné zásady pro přestavbu pístových spalovacích motorů na zemní plyn. V další části jsou zpřehledněny parametry původně benzinového motoru ŠA 1,2 HTP. Zároveň jsou zde uvedeny úpravy tohoto motoru potřebné k přestavbě a důležité výpočty, popř. naměřené hodnoty. Třetí část obsahuje návrh a výkonové parametry elektrického zdrojového soustrojí, ve kterém by mohl tento již plynový motor nalézt uplatnění. Součástí této práce je potřebná výkresová dokumentace pro výrobu a sestavení.
- ItemEnergetická náročnost pohonu osobního automobilu(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Houška, Filip; Laurin, JosefMost cars today use liquid oil derivatives as a fuel, especially petrol and diesel. Because these fuels rank among the natural nonrenewable resources a lot of ecological and economical issues are associated. We are trying to replace petrol and diesel with other alternative fuels. This thesis is focused on the comparison of these alternative fuels in the fields of energy demands and greenhouse gases production and outline their future development in transportation.
- ItemHybridní pohonná jednotka na biopaliva pro motorové železniční vozy(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Novotný, Jiří; Laurin, JosefThe aim of this bachelor thesis is to draw up the project of hybrid unit and calculate driving energy for the specific rail car.
- ItemKonstrukce a zástavba nádoby na kapalinu AdBlue do automobilu Škoda Rapid(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Roudnický, Jindřich; Laurin, JosefPředmětem této diplomové práce je konstrukce a zástavba nádobky na AdBlue do vozidla Škoda Rapid. V první části práce byly uvedeny základní pojmy, vlastnosti a charakteristiky, které se týkají emisí osobních automobilů a jejich snižování. Nakonec byla provedena analýza trhu osobních automobilů, vybavených technologií SCR. Hlavní část diplomové práce se týká požadavků na konstrukci nádobky AdBlue a hledání vhodného prostoru pro její zástavbu do vozidla Škoda Rapid.
- ItemMěření výfukových škodlivin silničních vozidel ve Stanicích měření emisí(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Pešťák, Martin; Laurin, JosefTato diplomová práce se zabývá popisem současného stavu ve Stanicích měření emisí. Práce obsahuje popis škodlivých látek, emisní Euro normy, způsoby eliminace škodlivých látek, podrobný popis průběhu měření emisí, rozbor vyhlášek a metodiky zabývajících se měřením emisí a porovnávací měření mezi opacimetrem a přístrojem využívajícím ionizační komoru k měření částic.
- ItemMotor ŠA 1,2 HTP na CNG pro pohon osobních automobilů(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Studený, Miloš; Laurin, Josef
- ItemMOTOR VM 650 SE VSTŘIKOVÁNÍM BENZINU DO SÁNÍ(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Modrovský, Dušan; Laurin, JosefV úvodní části se diplomové práce jsou nejprve analyzovány stávající systémy vstřikování používané u motocyklů. V hlavní části práce je na základě této analýzy je zvolen vhodný systém vstřikování, pro nějž jsou zvoleny odpovídající komponenty a navržena zástavba komponentů do motocyklu VM 650 i jejich elektrické propojení. Rovněž je navrženo základní nastavení parametrů řídící jednotky pro zvolené komponenty. Navržený systém vstřikování je porovnán s výchozí karburátorovou verzí motoru. V závěru práce jsou navrženy některé další možné modifikace systému, z nichž nejvýznamnější je návrh hlavy motoru vhodné pro umístění vstřikovače a teplotního čidla.
- ItemOn-road exhaust emissions from an ordinary gasoline engine operating on E-85(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Vojtíšek, Michal; Mazač, Martin; Laurin, JosefBioethanol, in the form of E-85 (fuel containing 85 % of ethanol mixed with 15 % of gasoline and various additives), is typically used in "Flexible Fuel Vehicles". In the Czech Republic, due to its favorable price, it is also used, as E-85 or mixed with gasoline, in ordinary engines without any modifications or adjustments. In this study, an older Škoda Felicia car with fuel-injected spark ignition engine with a three-way catalyst was operated alternately on gasoline and on E-85 on a hilly urban and rural route. Exhaust emissions of carbon monoxide (CO), hydrocarbons (HC), nitrogen oxides (NOx) and total particulate matter (PM) mass and length were measured with a portable, on-board monitoring system. Multiple runs were made on each fuel to verify test-to-test repeatability. The engine control unit has remarkably well adapted to E-85 by increasing the fuel injector pulse width, so that the engine operated mostly at stoichiometric ratio on both gasoline and E-85. Operation on E-85 has resulted, compared to gasoline, in about 60 % lower emissions of CO, three times higher emissions of NOx, comparable emissions of HC, slightly higher particulate mass, and slightly lower total particle length.
- ItemOsobní automobil s elektrickým pohonem a vodíkovými palivovými články(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Holubec, Radek; Laurin, JosefCílem diplomové práce je komplexní řešení pohonu vozidla s palivovými články na vodík zohledňující nejnovější technické vývojové trendy. Práce je zaměřena převážně na výběr vhodných agregátů a jejich zástavbu do vozidla Octavia Combi. Stanovené provozní parametry navrženého pohonu jsou porovnány se skutečnými vlastnostmi vyráběného vozu.
- ItemOsobní automobil s motorem na vodík(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Lánský, Michal; Laurin, JosefBakalářská práce se zabývá možnostmi použití vodíku k pohonu osobních automobilů. Porovnává ekonomické a provozní parametry mezi vodíkovým zážehovým motorem a elektromotorem a palivovými články v osobním automobilu. V další části je zpracován projekt pohonu osobního automobilu Škoda Auto s vodíkovým zážehovým motorem.
- ItemOsobní automobil s motorem na zemní plyn(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Kruliš, Jan; Laurin, JosefBakalářská práce obsahuje řešení přestavby osobního automobilu Škoda Roomster s benzinovým motorem 1.2 HTP na pohon stlačeným zemním plynem. Obecně se zabývá úpravou vozidla pro provoz na CNG. Především je práce zaměřena na výběr vhodnější koncepce palivového systému pro automobil Roomster, volbu vhodného CNG systému a jeho zástavbou do vozu. Dále se zabývá úpravou samotného motoru a?sacího potrubí. Nakonec byly zpracovány předpokládané provozní parametry automobilu.
- ItemOsobní automobil s motorem na zkapalněný zemní plyn(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Řehák, Jan; Laurin, JosefCílem diplomové práce je zpracovat projekt přestavby osobního automobilu Škoda na pohon LNG. Práce je zaměřena především na návrh plynové palivové instalace a to včetně zástavby kryogenní nádrže a dále potřebné úpravy motoru. V závěru diplomové práce jsou stanoveny očekávané provozní parametry automobilu s tímto pohonem.
- ItemOsobní automobil s pohonem na zemní plyn(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Bouda, Josef; Laurin, JosefDiplomová práce obsahuje komplexní řešení přestavby osobního automobilu Škoda Octavia II s benzinovým motorem na pohon stlačeným zemním plynem s možností nouzového provozu na benzin. Práce je zaměřena především na výběr vhodných tlakových nádrží a jejich zástavbu do vozidla, dále pak na plynovou palivovou instalaci a úpravy motoru. Dále byly zpracovány předpokládané provozní parametry automobilu.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »