Browsing by Author "Kovářová, Jitka"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemInformovanost rodičů dětí předškolního věku s ADHD/ADD o této porušeKovářová, Jitka; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D.; Skolitel : 55405 Nová Iva, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 55397 Lenfeld Petr, prof. Dr. Ing.; Konzultant2 : 63817 Eng Lukas, prof. Dr.Bakalářská práce je věnována problematice poruchy ADHD/ADD, přičemž jezaměřena především do oblasti informovanosti o této poruše, a to směrem k rodičům dětí předškolního věku, u nichž byla porucha diagnostikována. Prostřednictvím dotazníkového šetření mezi rodiči podává informace o tom, jak rodiče informace získávají, jak s nimi umí pracovat a jestli je efektivně využívají v praxi.Teoretická část je zaměřena na seznámení s problematikou poruchy ADD/ADHD aklade si za cíl vytvoření kvalitní teoretické základny pro následně realizované výzkumné aktivity. Jednotlivé kapitoly se zabývají možnými příčinami, projevy, diagnostikou, metodami léčby, speciálně pedagogickou intervencí, ale je zaměřena i na výchovné styly rodičů s ohledem na poruchu ADHD/ADD. Výběr kapitol v této části byl zvolen pro získání ucelených informací o této poruše.Cílem praktické části bylo zjistit, jaké povědomí mají rodiče dětí s ADHD/ADD otéto poruše, zda si dokáží informace sami vyhledat, porozumět jim a prakticky je využívat. Závěry dotazníkového šetření potvrdily, že rodiče mají dostatek poznatků o poruše ADHD/ADD, že vědí, kde jsou potřebné informace k dispozici, ovšem neumí je používat při výchovném procesu dítěte.
- ItemPřístup rodičů předškolních dětí k prevenci narušené komunikační schopnostiKovářová, Jitka; Kramerová Michaela, PhDr. : 64115Diplomová práce je věnována problematice prevence narušené komunikační schopnosti, přičemž je zaměřena především na vhodnou podnětnou výchovu, a to směrem k rodičům dětí předškolního věku, u nichž se narušená komunikační schopnost vyskytla. Tato práce se zabývá také přechodem z tekuté stravy na pevnou, která má pozitivní vliv právě na rozvoj řeči. Prostřednictvím dotazníkového šetření mezi rodiči podává zprávy o tom, jaký druh informací o prevenci narušené komunikační schopnosti rodiče v praxi využívají.Teoretická část je zaměřena na seznámení s problematikou vývoje řeči dítěte s narušenou komunikační schopností a její prevencí. Cílem bylo vytvořit kvalitní teoretickou základnu pro následně realizovaný výzkum.Praktická část zjišťovala, jaká část rodičů používá podnětnou výchovu u dětí s narušenou komunikační schopností a zda byla dětem zařazena pevná strava v doporučeném 9. měsíci věku. Zda rodiče preferují informace o prevenci narušené komunikační schopnosti získané z internetu či z odborné tištěné literatury.