Browsing by Author "Košková, Martina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemImplementace solí těžkých kovů do polymerních nanovlákenKošková, Martina
- ItemImplementace solí těžkých kovů do polymerních nanovláken(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Košková, Martina; Grégr, JanBakalářská práce se zabývá implementací solí těžkých kovů do polymerních nanovláken. V rámci práce byla elektrostaticky zvlákněna nanovlákna polyvinylbutyralu (PVB) s inkorporovanými sloučeninami wolframanů (BaWO4, SrWO4, FeWO4), molybdenanů (PbMoO4, SrMoO4, BaMoO4), oxidem ceričitým (CeO2), jodidy (BiI3 a PbI2) a acetylacetonáty (měďnatý, kobaltitý, kobaltnatý, hlinitý a chromitý. Také byly připraveny vzorky nanovláken dvou směsí sloučeniny. První směs tvořily: CeO2, BaWO4, SrWO4, FeWO4, PbMoO4. Druhá směs se skládala z: octanu olovnatého, octanu mědnatého, kyseliny wolframové a kyseliny fosfomolybdenové. Získaná nanovlákna byla podrobena morfologické analýze rastrovacím elektronovým mikroskopem (SEM) a kvalitativním analýzám: rentgenově fluorescenční analýze (XRF), infračervené analýze (FTIR) a elektronově disperzní spektrometrie (EDS). Výsledky analýz prokázaly, že většina vzorků nanovláken prokázala dobré vlastnosti v reakci na rentgenové a infračervené záření, a proto je možné sloučeniny doporučit pro další zkoumání možností jejich aplikaci v praxi.
- ItemIntegrace chemie a anglického jazyka pomocí software Molecular WorkbenchKošková, MartinaDiplomová práce se zabývá integrací chemie a anglického jazyka pomocí softwaru Molecular Workbench. V rámci práce bylo vytvořeno několik pracovních listů využívajících metodu obsahově a jazykově integrovaného vyučování, CLIL, v kombinaci se simulacemi Molecular Workbench. Čtyři vybrané pracovní listy byly prakticky otestovány ve dvou osmých třídách na základní škole, jež byly na různé jazykové úrovni. Hodnocení praktického využití pracovních listů vychází nejen z výsledků dosažených žáky v pracovních listech, ale také ze závěrů dotazníků, v nichž žáci hodnotili práci se samotnými listy.