Browsing by Author "Křivský, Vladimír"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPorovnání kurikula vedoucího ke zdravotně orientované zdatnosti u žáků druhého stupně v Norsku a České republice(2022-02-24) Křivský, Vladimír; Rubín Lukáš, Mgr. Ph.D. :66836Diplomová práce má za hlavní cíl porovnat české a norské kurikulum v oblasti zdravotně orientované tělesné zdatnosti. Dílčím cílem je zrealizování výzkumné části, která zahrnuje získávání dat v Česku i Norsku a následné porovnání úrovně zdravotně orientované tělesné zdatnosti mezi českými a norskými žáky. Teoretická část popisuje současnou podobu školství, konkrétně podobu tělesné výchovy v Česku a Norsku. Syntéza poznatků také obsahuje data z dalších průzkumů týkajících se zdravotně orientované tělesné zdatnosti. Během výzkumné části byla využita testová sestava INDARES, která je zaměřena na složky zdravotně orientované tělesné zdatnosti. Výzkumný soubor se skládá z celkem 41 norských a 58 českých chlapců a děvčat ve věku 12 až 13 let. Čeští žáci překonali ty norské především v oblastech aerobní a svalové zdatnosti, kdy dívky z Česka dosáhly v průměru o 18 více přeběhů ve vytrvalostním člunkovém běhu a o 8 kliků více než norské dívky, čímž překonaly i chlapce z Norska. Výzkum prokázal, že v rámci výzkumného souboru úroveň zdravotně orientované tělesné zdatnosti u druhostupňových žáků v Česku překonala tu v Norsku. Nicméně na základě dat z již existujících výzkumů zabývajících se rozborem vzdělávacích systémů v Česku a v Norsku můžeme konstatovat, že v oblasti zvyšování úrovně zdravotně orientované tělesné zdatnosti a zdraví žáků obecně, se od norského školského systému můžeme v mnoha oblastech inspirovat.
- ItemProjekt outdoorový sportovní den pro gymnázia a střední školy(2019-12-16) Křivský, Vladimír; Jeřábek Petr, Mgr. Ph.D. : 55242Tato bakalářská práce si stanovuje za cíl metodicky zanalyzovat současný stav sportovních dnů na středních školách a gymnáziích. Za pomocí získaných dat a literatury je v práci popsána praktická ukázka outdoorového sportovního dne, která zahrnuje překážkový závod a doprovodné netradiční disciplíny. Jednotlivé hry, aktivity a sporty jsou v práci detailně popsány a vysvětleny. Dále jsou v práci popsána specifika outdooru a outdoorových aktivit. Práce je završena převedením veškerých znalostí a zkušeností do teoretické verze kompletního školního eventu.