Browsing by Author "Jeníček, Jiří"
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
- Item3D model areálu Husova pro webové aplikace(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Jindrák, Marek; Jeníček, JiříCílem bakalářské práce je vytvoření interaktivní prohlídky areálu Technické univerzity v Liberci. Hlavním kritériem této práce je nutnost využití herního enginu ''Unity''. Pro splnění cílů závěrečné práce bylo potřeba nejdříve provést úpravu obdržených podkladů, které tvoří 3D modely jednotlivých budov a jejich zastaralé stavební plány. Poté následovalo jejich zpracování pomocí nástrojů ''GIMP'', programu na úpravu grafiky, a prostřednictvím programu pro 3D grafiku ''Autodesk 3D studio Max''. Cílem této práce není vytvoření fotorealistické simulace, nýbrž vytvoření aplikace, která umožní uživateli interaktivní prohlídku univerzitním areálem ve webovém prohlížeči, která vychází z podoby univerzity v roce 2011.
- Item3D vizualizace desek plošných spojů v HTML5(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Řehák, Jaroslav; Jeníček, JiříBakalářská práce se zabývá vyobrazením 3D modelu desek plošných spojů na internetu pomocí nového standardu HTML5 s využitím knihoven WebGL. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, je seznámení se standardy a použitými programy. V druhé, praktické části, je rozbor a popis postupu tvorby mé práce, jejímž cílem bylo výše zmíněné vyobrazení 3D modelu.
- ItemAurora - simulace a vizualizace solárních systémů(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Franců, Adam; Jeníček, JiříAurora je aplikace pro PC (Win x86, x64), zaměřující se na co nejvěrnější simulaci a vizualizaci pohybu těles v planetárních systémech. Aplikace je schopná simulovat a vizualizovat?nejenom náš planetární systém (sluneční soustavu), ale i přibližně dalších 12 000, doposud objevených planetárních systémů, které jsou veřejně dostupné díky laboratoři obyvatelnost exoplanet, sídlící pod záštitou University of Puerto Rico Arecibo. Aurora je rovněž schopna, díky interním algoritmům, vygenerovat kompletně náhodný planetární systém (dle řádných?pravidel) a díky tomu značně protestovat simulační a vizualizační schopnosti. Mezi simulační schopnosti pak hlavně patří schopnost simulovat pohyb planet okolo hvězdy, měsíců okolo planet, menších objektů (např. komet) v systémech, ale i také udržování informací o obyvatelné zóně, která určuje obyvatelnost objektů v daném systému. Simulace je založena na analytickém řešení pohybu tělesa okolo centrálního tělesa na stabilních orbitálních drahách. Mezi vizualizační schopnosti můžeme zmínit věrnou grafickou reprezentaci jednotlivých těles v systémech, např. planety s odpovídajícím povrchem, případnou vrstvou mraků a atmosférou, odpovídající parametrům dané planety. Aurora je napsaná v jazyce C# a je napojená na herní engine Unity3D, který se stará primárně o vizualizaci simulace a také poskytuje čisté a přehledné uživatelské rozhraní, pomocí kterého je možné využívat rozmanité možnosti této aplikace. Aplikace je určena primárně pro vzdělávací účely, kde by měla posloužit jako zdroj informací okolo výzkumu, hledání tzv. exoplanet, ale?také objasňuje základy nebeské mechaniky. Její editační schopnosti dovolují experimentovat se všemi dostupnými parametry těles a umožňuje tedy vytvořit situace, které uživatel požaduje.
- ItemČíslicová elektronika(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Novák, Ondřej; Drahoňovský, Tomáš; Jeníček, Jiří; Mader, Zbyněk; Plíva, Zdeněk; Rozkovec, MartinTato skripta jsou určena především pro studenty Technické univerzity v Liberci a měla by bých chápána jako jedna z mnoha forem podpory výuky předmětů zaměřených na problematiku číslicové elektroniky. V žádném případě se nejedná o vyčerpávající sbírku informací z této oblasti, nazabýváme se ani fyzikou popisovaných dějů, ani základy analogové elektroniky, která s číslicovou elektronikou velmi úzce souvicí (viz [DOL14]); pochopitelně nejaktuálnější přehled je součástí přednášek příslušných předmětů. Je třeba také říci, že každý z námi zajišťovaných předmětů využívá různě velikou podmnožinu tohoto textu a proto kompletní skripta nejsou v celé své šíři určena všem studentům; osobní zvídavosti však nehodláme nijak bránit... Pokud při svém studiu najdete nějaké nepřesnosti, překlepy atp., kontaktujte libovolného z autorů, abychom mohli zajistit rychlou nápravu. Úvodní kapitoly skript se zabývají základními pojmy s oblasti číslicové elektroniky, definicí logických stavů a operací, číselnými soustavami atp. Následující kapitola popisují základní kombinační obvody, jejich technologickou realizaci a metodiku návrhu těchto obvodů; dále jsou popsány sekvenční obvody, jejich vlastnosti a metodika jak asynchronních, tak synchronních obvodů. Následující kapitoly pak popisují složitější obvody jako jsou paměti, zakázkové obvody a základní přehled z oblasti mikroprocesorů. Oblast na pomezí číslicové a číslicové elektroniky, tedy převodníky, je popsána v již zmiňovaných skriptech [DOL14]. Závěrem této předmluvy bych rád poděkoval všem, kteří sbírali jednotlivé střípky textu a scelovali je do kompaktních celků kapitol.
- ItemCyber-Search - rekonfigurovatelná platforma se Single Page Interface frontendem(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Smola, Ondřej; Jeníček, JiříPráce se zabývá návrhem a realizací automatizovaného a soběstačného řešení pro systém umožňující offline rozpoznávání mluvené řeči v audiovizuálních materiálech, vyvíjeného v Ústavu informačních technologií a elektroniky Technické Univerzity v Liberci. Celý systém se skládá z centrální jednotky spravující platformy, označované jako Cyber-Search. Všechny platformy Cyber-Search jsou realizovány na virtualizačním řešení KVM a v základní konfiguraci jsou tvořeny 5 virtuálními stroji. Platforma je rozdělena na databázový stroj, datový stroj se streaming serverem a síťovým úložištěm, stroj pro indexaci přepisů a úkolování pracovních stanic a stroj, na kterém běží hlavní Java EE aplikace s uživatelským rozhraním. Pracovní stanice jsou realizovány jako virtuální stroje, sloužící pro výpočetně náročné operace, zastoupené především převodem videa a procesem rozpoznání mluvené řeči. Výsledkem práce je systém umožňující plně automatizovanou instalaci a konfiguraci platformy na vlastním hardwaru. Pro proces instalace je nutné pouze předání licencí a krátkého popisu konfigurace. Systém automaticky generuje a provádí veškeré konfigurace potřebné pro vytvoření platformy, spuštění aplikací, jejich monitoring a automatizovanou správu. Pro přístup a ovládání platformy je implementována Java EE aplikace. Ta je automaticky sestavena a umístěna na aplikační server s pomocí nástroje Maven a aplikace Jenkins. Prezentační vrstva řešení je realizována jako Single Page Interface webová aplikace, vytvořená na základě aplikačního rámce, vyvinutého během mého diplomového projektu. Mezi hlavní výsledky této práce patří kromě samotné realizace výše popsané platformy především popis postupu automatizace komplexního řešení, vyžadujícího rozsáhlou integraci mnoha programů a služeb. Součástí práce je také popis realizace vybraných problematických částí, jako například automatizace konfigurace operačního systému Windows 7, klasifikace a autentizace klientů během automatizovaného instalačního procesu a diskuze škálovatelnosti platformy.
- ItemFotorealistická simulace areálu Husova v reálném čase.(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Podlipný, Jiří; Jeníček, JiříPředmětem této bakalářské práce je vytvoření fotorealistické simulace areálu Technické univerzity v Liberci v herním enginu, a to v programu CryEngine ve verzi 3. Pro dosažení cíle práce bylo nutné nejprve provést přípravu, úpravu a vyhotovení podkladů pro tvorbu scény za pomocí nástrojů Autodesk 3ds max a Adobe Photoshop a následně tyto hotové podklady vyexportovat do prostředí CryEngine. Při tvorbě scény byl kladen velký důraz na metody 3D modelingu a texturování, jež jsou pro vytvoření bakalářské práce nepostradatelné. Výsledkem se stala kompletní fotorealistická vizualizace areálu TUL k roku 2011 včetně interiérů a interaktivních prvků, při které byl brán ohled na možné budoucí rozšíření.
- ItemInteraktivní mapa areálu Husova se simulovaným 3D prostředím(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Toman, Jiří; Jeníček, JiříBakalářské práce na téma Interaktivní mapa areálu Husova se simulovaným 3D prostředím se zabývá tvorbou areálu pomocí vývojových 3D nástrojů. Hlavním předmětem práce je simulovat reálný vzhled prostředí včetně interaktivních prvků tak, aby výsledek co nejvíce korespondoval s realitou. Vše by poté mělo sloužit pro nové studenty a zaměstnance k ulehčení orientace.
- ItemKomprese testovacích dat založená na překrývání vzorků(Technická Univerzita v Liberci, ) Jeníček, Jiří
- ItemModifikace automatického generátoru testovacích vektorů pro komplexní hradla(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Kudrna, Tomáš; Jeníček, JiříBakalářská práce se zabývá navržením a implementací rozšíření existujícího ATPG prozpracování komplexních hradel. Rozšíření se týká aplikace Atalanta, která umí testovat pouze základní jedno-vstupá a částečně dvou-vstupá hradla. Vzhledem k rozšiřujícímu trendu v oblasti číslicových obvodů je tato schopnost nedostatečná, proto bude aplikace rozšířena o možnost testování tří-vstupých až šesti-vstupých hradel.
- ItemModifikace automatického generátoru testovacích vektorů pro komplexní hradla(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Kudrna, Tomáš; Jeníček, JiříBakalářská práce se zabývá navržení m a implementací rozšíření existujícího ATPG pro zpracování komplexních hradel. Rozíření se týká aplikace Atalanta, která umí testovat pouze základní jednovstupá a částečně dvou-vstupá hradla. Vzhledem k rozšiřujícímu trendu v oblasti číslicových obvodů je tato schopnost nedostatečná, proto bude aplikace rozšířena o mo žnost testování třívstupých až šestivstupých hradel. K tomuto účelu budou využita hradla typu LUT. Koncepce programu z ůstane zachována, poněvadž nové funkce pro vytvoření tabulek s hodnotami pro hradla LUT budou přizpůsobeny původní mu programu a jeho funkcím. U živatel bude k programu přistupovat přes příkazový řádek a výsledek obdrží v nově vytvořeném souboru. Závěrem této práce bude schopnost aplikace Atalanta otestovat obvody, které obsahují hradla až se šesti vstupy, zda neobsahují vadu.
- ItemMonitoring využívání síťových licencí(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Tauchmann, David; Jeníček, JiříBakalářská práce je zaměřena na problematiku využívání síťových licencí v univerzitním prostředí. Obsahuje charakteristiku licenčního serveru FLEXlm. Odpovědí na potřebu sledovat historii využití licenčního serveru je realizace webové aplikace, která zajišťuje průběžné shromažďování, analýzu a vizualizaci dat získaných z licenčního serveru. Nedílnou součástí této práce je rozbor navržené aplikace včetně použitých technologií a popis implementace na licenční server.
- ItemSDR All-channels Receiver for FHSS Sensor Network in Cortex-M(IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA, 2019) Jakubík, Tomáš; Jeníček, JiříThis article describes implementation of a special software defined receiver for a frequency hopping sensor network. The receiver is implemented on LPC4370 Cortex-M MCU with R820T2 RF demodulator. The resulting prototype can receive frequency modulated packet on any of 51 frequency channels. That enables star topology frequency hopping network to have unsynchronized sleeping sensors with fast reaction times. The principles explained in this article are valuable not only for this network, but as well for implementation of any software defined receiver with low cost and reasonable power consumption.
- ItemSoftwarová knihovna pro vykreslování 3D modelů pomocí HTML5(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Franc, Stanislav; Jeníček, JiříCílem práce je vytvořit softwarovou knihovnu pro vykreslování 3D modelů na webu za pomocí HTML5. Knihovna by měla umožňovat základní prohlížení modelu, jako je například otáčení nebo zvětšení. Měla by umožnit vykreslení několika modelů do jedné scény. Jednotlivé modely mohou být různobarevné, nebo otexturované. Knihovna by měla zajišťovat plynulý provoz při použití desítek až stovek modelů. Výsledkem práce je softwarová knihovna napsaná v Javascriptu využívající grafické knihovny WebGL. Model se vykresluje přímo v prohlížeči, na místě prvku typu canvas, není třeba žádného pluginu. Prohlížení modelu se provádí za pomocí prvků na webové stránce a použitím myši. Model může být osvícen směrovým světlem. Každý model může mít několik barev, nebo textur. Knihovna umožňuje zobrazit několik modelů v jedné scéně.
- ItemTransformace komplexních hradel v popisu obvodu na základní hradla(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Jonáš, Pavel; Jeníček, JiříCílem této práce je vývoj aplikace pro zpracování zdrojového kódu VHDL a jeho následná transformace na zdrojový kód BENCH. K pochopení problematiky je nutné mít alespoň základní znalosti týkající se VHDL popisu a znalost práce s textovým souborem. Práce seznamuje s potřebnými základy jak o VHDL, tak i FPGA, dále vysvětluje pojmy základní a komplexní logická hradla. Dále obsahuje popis práce samotné aplikace a možnosti jejího případného doplnění.
- ItemTvorba vyspělého CMS systému(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Hencze, Adam; Jeníček, JiříBakalářská práce seznamuje čtenáře s problematikou CMS systémů, nachází a analyzuje již vyřešené příklady s kompletními, veřejně dostupnými řešeními, zaměřuje se na trh a popisuje typickou distribuci a použití těchto aplikací. Práce dále porovnává funkce a vlastnosti těchto systémů a volí průnik jejich důležitých aspektů ? na základě těchto existujících vědomostí z řešení a produktů volí vlastní nejvhodnější řešení pro návrh vlastní aplikace, jak podle požadavků klienta, tak podle serveru. Tento návrh se poté snaží realizovat jako webovou aplikaci, která bude postavena pomocí technologie PHP, MySQL, HTML, CSS a pomocí Javascriptu s využitím doplňkových knihoven. Součástí implementace je návrh grafického prostředí a vzhledu aplikace, návrh zobrazovací šablony a dynamické zobrazení obsahu v administrační části aplikace. Práce po implementaci vyhodnocuje své vlastnosti a společně s hodnocením bezpečnosti je porovnává s produkty, ze kterých v rešeršní části čerpá. Realizace CMS systému je úspěšně provedena a aplikace je následně testována klienty v reálném provozu.
- ItemVyhledávání optimální trasy v 3D modelu terénu(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Holec, Petr; Jeníček, JiříPráce se zaobírá problematikou umělé inteligence a vykreslení třírozměrného prostředí. Z oblasti umělé inteligence se zaměří na interpretaci prostředí pro jednotky umělé inteligence a na algoritmy potřebné pro vyhledávání nejkratší cesty. V oblasti vykreslování popíše možné varianty z pohledu implementace a přenositelnosti. Dále dokument popíše použité struktury a techniky implementací zmíněných algoritmů. V závěru představí některé široce používané optimalizační metody pro rychlejší a efektivnější běh aplikací.
- ItemVyhledávání optimální trasy v 3D modelu terénu(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Holec, Petr; Jeníček, JiříPráce se zaobírá problematikou umělé inteligence a vykreslení třírozměrného prostředí. Z oblasti umělé inteligence se zaměří na interpretaci prostředí pro jednotky umělé inteligence a na algoritmy potřebné pro vyhledávání nejkratší cesty. V oblasti vykreslování popíše možné varianty z pohledu implementace a přenositelnosti. Dále dokument popíše použité struktury a techniky implementací zmíněných algoritmů. V závěru představí některé široce používané optimalizační metody pro rychlejší a efektivnější běh aplikací.
- ItemVykreslování grafického formátu Collada pomocí WebGL(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Pánek, Jiří; Jeníček, JiříThe thesis is focused on research of WebGL technology in conjuction with Collada graphic format and developing an aplication, based on research, with use of both technologies ? 3D Collada model viewer in a web page using WebGL. Collada format provides comprehensive data storage for geometric and other graphic even physical information data, related with scene. WebGL technology is based on OpenGL ES 2.0 and provides plugin free interface for rendering 3D graphics in compatible web browser, with use of graphic hardware. Thesis consists of theoretical and practical part. In theoretical part are described WebGL, Collada in connection with other related technologies, namely HTML 5 language providing rendering canvas element, WebGL programming language JavaScript, programmable shaders used for cooperation with graphic hardware for rendering the scene. Important part is analysis of web browsers and their compatibility with WebGL. Teoretical part is concluded with testing already existing solutions for rendering 3D models in WebGL. Practical part deals with development of JavaScript parser for extracting required data from Collada model and using them within WebGL interface for rendering on the canvas element. The result is an aplication, rendering specific Collada models in a web page using WebGL interface with basic mouse control.
- ItemWebová aplikace pro správu WiFi sítí(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Sieber, Lukáš; Jeníček, JiříBakalářská práce je zaměřena na vývoj webové aplikace pro kompletní správu WiFi sítí. Díky systému je možné se odkudkoliv podívat na stav sítě, realizovat potřebné nastavení zařízení nebo jiné důležité úkony. Systém má pěkné grafické provedení a je vytvořen co nejjednodušeji a přehledně. V první řadě bylo potřeba sestavit seznam funkcí, které by měl systém umět, a tyto funkce pak naimplementovat do systému. Systém umí evidenci uživatelů, jejich služeb, platební historie a dokumentů v PDF formátu. Dále správu a monitoring sítě, komunikační kanály a další dodatečné funkce. Systém má 2 sekce, uživatelskou a administrátorskou. Systém je tvořen za pomocí technologií HTML, CSS, JavaScript, PHP, MySQL, RRDTool, za pomocí systémového démona Cron a SMStools a využívá JavaScriptové knihovny TinyMCE a jQuery. Na konci vývoje byl systém otestován v reálné síti, kde se odstranily všechny nalezené chyby a systém zoptimalizoval pro větší počet uživatelů a zařízení. Systém pokrývá většinu potřebných funkcí, bez kterých se takovýto systém neobejde.