Browsing by Author "Jakubcová, Zuzana"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemOsudy bývalého městského hřbitova v Liberci „Pietnost hřbitova musí být uchována.“Jakubcová, Zuzana; Kurešová, JanaThe study deals with the fate of the former municipal cemetery in Liberec. The fi rst part is devoted to the circumstances of the creation and gradual completion of the image of the now-defunct municipal cemetery in Liberec, founded in 1832. The subject of the second part is a summary and evaluation of well-known and preserved works of art commissioned by wealthy Liberec burgher families, which refl ected the work of more prominent and also regional artists such as F. Somaini, J. and E. Max, V. Prachner, J. F. Elstner, J. C. Effenberger and Ph. Nitsche and others. Based on preserved archival materials and photo documentation, mainly from the 60s and 80s of the 20th century, a mapping of selected works of art was carried out, of which only a fraction has survived to this day in improper conditions in the area of the original cemetery, nowadays the park called the Garden of Memories.
- ItemSpolečné pohybové aktivity ve školní družině(2020-3-17) Jakubcová, Zuzana; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. : 55520Závěrečná práce se zaměřuje na rozšíření nabídky aktivního trávení volného času, ovlivnění postojů k pohybovým aktivitám u žáků ve školní družině a jejich životního stylu. Teoretická část práce objasňuje význam pohybu v životě člověka. Popisuje, jak lze rozvíjet pohybové dovednosti, jakými jsou bruslení a míčové hry, a sociální dovednosti u dětí mladšího školního věku. V naplánovaném projektu jsou popsány konkrétní příklady cvičení a her realizovaných v bloku bruslení a bloku míčových her. Tyto hry jsou vhodné pro rozvoj základních pohybových dovedností žáků mladšího školního věku, pomáhají k nácviku seberegulace, zvládání stresu, úspěchu i neúspěchu. Projekt rozšiřuje nabídku volnočasových aktivit na základní škole, poskytuje pedagogům další prostor pro rozvoj sociálních dovedností žáků, možnost rozvoje mezitřídních vztahů a vazeb a v neposlední řadě též nabízí další možnosti pro podporu vnitřní motivace žáka. V závěru je zhodnocena realizace projektu, zásadně ovlivněná uzavřením škol na jaře 2020 v souvislosti s pandemií Covid-19.