Browsing by Author "Henclová, Irena"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemNarušená komunikační schopnost a školní zralostHenclová, Irena; Jancíková Mária, PaedDr.; Skolitel : 65376 Kratochvíl Petr, prof. RNDr. DrSc.; Konzultant : 55358 Bílek Martin, doc. Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63837 Závadská Alena, Ing.Diplomová práce se zabývá narušenou komunikační schopností a školní zralostí. Jejím cílem je analýza úrovně školní zralosti vybraného vzorku dětí s narušenou komunikační schopností a dětí intaktních. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou popsány pojmy související s komunikací, s narušenou komunikační schopností a školní zralostí. Empirická část diplomové práce obsahuje případové studie vypracované na základě výsledků, ke kterým jsme dospěli při analýze jednotlivých oblastí Pozorovacího schématu na posuzování školní způsobilosti O. Kondáše doplněným orientačním logopedickým vyšetřením a testem Kresba lidské postavy. Práce je zakončena navrhovaným opatřením pro praxi, směrované především pedagogům mateřských škol a rodičům, kteří se nejvíce podílejí na přípravě dítěte na povinnou školní docházku.
- ItemŠkolní připravenostHenclová, Irena
- ItemŠkolní připravenost(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Henclová, Irena; Michalová, ZdeňkaThe main theme of this bachelor work is school readiness.Its goal is to find out,how parents of pre school children are perceiving readiness for proceeding to elementary school and also how see and judge the readiness of children parents,that their children are attending elementary school for half a year already.The work is divided to theoretical part and practical part.Theoretical part of the bachelor work is describing a pre school period of child´s life and explains terms such as school maturity and school readiness,is dealing with possibilities of diagnostic process in this area,disserts on importance of the family and pre school facilities in a process of preparation of children for elementary school,and finally about proceeding to elementary school and duties that comes with this move.Practical part of this bachelor work contains analysis of questionnaire research results.Questionnaire No.1 is supposed to be filled by parents of pre school aged children,and questionnaire No.2 is intended for parents of children,that attend 1st class at elementary schools already.Both questionnaires are trying to get informations regarding classification of school readiness from the parents point of view.