Browsing by Author "Havlová, Lucie"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- ItemMarketingová komunikační strategie firmy(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Havlová, Lucie; Švandová, ZuzanaThe subject of my bachelor work is to describe, analyse and suggest marketing communication for the company Hi-Tuning. The theoretical part of my work explains principles of marketing communication. It is mainly focused on the communication mix and also on the characters of the particular communication tools. In the practical part there is an introduction of the company, features and the market position. The following part evaluates the present marketing communication of the firm and it also includes the proposals for improvement the marketing communication strategy. All the communication activities are focused on the increase of the awareness of the company. The goal of this bachelor work is to compare proposed strategy with real possibilities of the company Hi-Tuning. Another interest is to consider the efficiency of individual suggestions.
- ItemMarketingová komunikační strategie firmyHavlová, Lucie
- ItemMarketingová studie cestovní kanceláře(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Havlová, Lucie; Dědková, JaroslavaThe subject of this diploma paper is to make a marketing study of a small travel agency. The content of this work is divided in theoretical and practical part. The theoretical section explores relations in the tourist market and specifics of tourism services. It also explains the basic marketing methods and instruments that will be further applied on the studied company. The practical part describes and characterizes the company and explores its marketing activities. An important part of the practical section is the consumer analysis, which provides suggestions for solving some of the company´s problems. These suggestions are analysed for their benefit and practicability and have defined their time frame. The comapny suffers from a weak capital base, which is why their options for solving problems are limited. The majority of my proposals are focused on achieving customer satisfaction, which should result in growing customer loyalty.
- ItemMarketingová studie cestovní kancelářeHavlová, Lucie
- ItemPříčiny odkladu povinné školní docházky(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Havlová, Lucie; Meier, MiroslavPředložená bakalářská práce se zabývala problematikou příčiny odkladu povinné školní docházky. Cílem bakalářské práce bylo charakterizovat problematiku odkladu povinné školní docházky a zjistiti, jaká je nejčastější příčina odkladu povinné školní docházky u chlapců, a jaká u dívek. Bakalářkou práci tvoří dvě stěžejní části. Teoretická část vychází z odborné literatury, která je zaměřena na odklad povinné školní docházky, dále jsou mimo jiné popisovány příčiny odkladu povinné školní docházky. Druhou částí bakalářské práce je empirická část, ve které jsou popsány výsledky průzkumu, který se zabýval nejčastějšími příčinami odkladů povinné školní docházky u chlapců a u dívek. Šetření probíhalo formou dotazníku, který byl distribuován pedagogům mateřských škol ? vždy jednomu pedagogovi z předškolní třídy. Zkoumaný vzorek respondentů tvořilo 22 pedagogů. Hypotézy byly zaměřeny na to, zda mají odklad povinné školní docházky z důvodů narušené komunikační schopnosti, sociální a pracovní nezralosti a poruchy pozornosti častěji chlapci, nebo dívky. Průzkumem bylo zjištěno, že odklad povinné školní docházky mají častěji chlapci než dívky a to ze všech v práci sledovaných příčin.
- ItemPříčiny odkladu povinné školní docházkyHavlová, Lucie
- ItemStrategie prodeje interiérových textilií(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Havlová, Lucie; Pařilová, HanaThis bachelor work considers the sales strategy of interior textiles. The work describes briefly interior textiles and analyses contemporary trends. The main part of this bachelor work is formed by an application of results of marketing survey of decorator companies and their customers on a prospectus of newly rising shop Interiér and a correct proposition of single marketing strategy. At the close, a general economic evaluation is made.
- ItemStrategie prodeje interiérových textiliíHavlová, Lucie