Browsing by Author "Fričová, Michaela"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemOstrov jógy a meditace, Veckalsnava, LotyšskoFričová, MichaelaOstrov jógy a meditace je místem odpočinku a relaxace od každodenního shonu a stresu civilizace. Je určen pro každého, kdo chce být v kontaktu s panenskou přírodou, cvičit jógu a meditovat.
- ItemStudentské bydlení pod VyšehrademFričová, Michaela
- ItemStudentské bydlení pod VyšehrademFričová, Michaela; Suchomel Jiří, prof. Ing. arch. akad. arch.; Skolitel : 54889 Fárek Jiří, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 55625 Bittner Václav, Mgr.; Konzultant2 : 64461 Mayer JaromírNa jihovýchodní straně strmé Přemyslovy ulice v Praze 2 je bloková zástavba přerušena trafostanicí. Dané místo má výhled do zeleně pod vyšehradem a je vzdáleno cca 300 metrů od kampusu Karlovy university. Do proluky je navržen objekt pro ubytování studentů.
- ItemVzdělávání pěstounů v rámci příbuzenské pěstounské péčeFričová, Michaela; Ryšlavá Hana, Mgr. Ph.D. :64101; Lopušan Libor, Mgr. Ph.D. :68324Tato bakalářská práce se věnuje analýze současného systému vzdělávání příbuzenských pěstounů v průběhu náhradní rodinné péče s cílem popsat stávající praxi a konfrontovat ji s novelizací zákona o sociálně právní ochraně dětí, jež měla vejít v platnost na počátku roku 2023. Vzhledem k pozdržení implementace této novely, se práce zaměřuje primárně na současnou praxi, jakou je vzdělávání příbuzenských pěstounů realizováno. Teoretická část zahrnuje legislativní vymezení příbuzenské pěstounské péče v systému náhradní rodinné péče v České republice, zabývá se rodinným systémem, kdy poukazujeme na souvislost poruch rodičovské role, jako důvodu umístění dítěte do náhradní rodinné péče a rizikových faktorů, které se váží právě k příbuzenské pěstounské péči. Zároveň definujeme dítě v náhradní rodinné péči jako dítě v riziku a věnujeme se rozboru specifik, která odlišují situaci dětí v pěstounské péči svých příbuzných od situace dětí ve zprostředkované náhradní rodinné péči. Empirická část představuje průzkum realizovaný mezi pracovníky doprovázejících organizací. Dotazníkové šetření mezi respondenty bylo zaměřeno na oblast forem vzdělávání a způsoby, jakými je v praxi realizováno. Dále na oblast témat, která se v průběhu výkonu pěstounské péče u příbuzenských pěstounů dlouhodobě a opakovaně objevují a na oblasti systémového přístupu k jejich vzdělávání, včetně reflexe diskuze ke zmiňované novelizaci.