Browsing by Author "Fólová, Adéla"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemBásnířky německého expresionismu(2019-4-30) Fólová, Adéla; Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D. : 55212Bakalářská práce se zabývá problematikou básnířek německého expresionismu. V souvislosti s časovým obdobím expresionistického uměleckého hnutí je v rámci práce také pojednáno o tehdejší pozici žen ve společnosti, jejich politické a společenské angažovanosti a také o emancipaci. Dále je zde popsána otázka tzv. ženské literatury (Frauenliteratur). Na základě krátkého srovnání dvou expresionistických antologií jsou v teoretické části popsány hlavní znaky ženské poezie. Práce se analyticky opírá o lyrickou antologii ženského německého expresionismu In roten Schuhen tanzt die Sonne sich zu Tod. V analytické části jsou interpretovány vybrané básně od více či méně známých básnířek expresionismu, jako je Else Lasker-Schüler, Emmy Hennings, Claire Goll nebo Nell Walden.
- ItemMožnosti využití literárního textu ve výuce cizího jazyka na SŠ a II. stupni ZŠ(2022-03-21) Fólová, Adéla; Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D. :55212Diplomová práce se zabývá využitím literárních textů (konkrétněji s texty experimentální poezie) ve výuce německého jazyka jako druhého cizího jazyka. Práce operuje s texty experimentální poezie. Aby bylo možné osvětlit podstatu experimentální poezie, jsou v práci popsány její základní východiska, které úzce souvisí mj. s fenoménem jazykové hry. Dále je popsána role literárních textů a jejich funkce ve výuce cizího jazyka. V rámci metodologických otázek je diskutována problematika kreativního vyučování, autonomie žáka a tolerance chyby. V praktické části jsou analyzovány vybrané texty experimentální poezie s ohledem na jejich využití ve výuce. Tyto texty jsou východiskem čtyř předložených výukových modelů.