Browsing by Author "Drahokoupil, Ondřej"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemEdukační pavilon rostlin(2021-9-27) Drahokoupil, Ondřej; Stolín Petr, doc. Ing. arch. : 59340Nosnou myšlenkou mého návrhu je umožnit lidem nestandartní úhel pohledu. Neomezuji se pouze na pohled v jedné úrovni, ale nabízím možnost prozkoumat všechny rostliny detailně, v různých výškách a z více možných perspektiv. Pavilon rostlin je připraven nejen na vzdělávání místních učňů - zahradníků, ale i studentů základních a středních škol, nebo široké veřejnosti. Doprovodný program může probíhat formou exkurzí, přednášek, workshopů, laboratorníchcvičení a výstav.Na stavbu jsou využity moderní technologie s důrazem na udžitelnost umožňující její dlouhou trvanlivost bez větších zásahů. Projekt nevyužívá celý volný pozemek školy, čímž je umožněn jeho budoucí rozvoj.
- ItemMěstská divočina(2024-02-19) Drahokoupil, Ondřej; Stolín Petr, doc. Ing. arch. :59340; Fránek Zdeněk, prof. Ing. arch. :57212Nacházíme se v době, kdy je na mnoha místech stav městské zeleně v hustě urbanizovaných územích značně znepokojivý. Ač je Praha známá jako zelené město, její střed však přírody moc neobsahuje. Prostor Těšnovského parku se stal odpovědí na hledání příležitosti k vytvoření zeleného ostrova v jejím centru a naplnit tak zdejší skrytý potenciál. Severojižní magistrála vznikla v 70. letech v důsledku nárůstu automobilové dopravy a společenským tendencím spojených s jejím naprostým primarizováním. Tato dálniční komunikace prochází skrze pražské centrum a prostor Těšnova protíná jeho středem. Postoj tehdejší společnosti se tak propsal do zdejší smutné dominanty. Vzhledem k postupujícímu vývoji společnosti a výraznému posunu od chápání člověka jako středobodu světa, se dostáváme k nutnosti podporovat multiperspektivní pohled na město. Požadavky člověka se za posledních 50 let značně proměnily. Hlavní město Praha se již několik let zabývá myšlenkami dopravních alternativ směřujícím k udržitelné mobilitě. Během plynutí času se tyto vize začnou proměňovat v realitu a postupnými kroky dojde i na zásadní fyzické změny v městské struktuře. Florenc je jedním z důležitých center města a místem s velkým potenciálem pro vlastní rozvoj. V okolí Masarykova nádraží dochází k vytváření regulací pro jeho zástavbu a zaplnění další díry v urbanismu středu města. Nově vzniklý prostor po odstranění estakády dává potenciál pro vznik zelené perly na náhrdelníku pražského opevnění. Nabízí se jedinečný způsob, jak do hotové městské struktury v maximální míře implementovat tak potřebnou biodiverzní zeleň. Pro každé člověkem vytvořené prostředí se specifickým mikroklimatem dokážeme najít a nastudovat srovnatelný stav v přírodě. Nepředstavujme si pouze rozlehlé plochy se stromy a loukami. V kontextu města jakožto uměle vytvořeného prostředí nemá význam usilovat o původnost forem. Proto se neomezuji zaběhlými tendencemi v přístupu navrhování městské zeleně. Architekturu využívám k tvorbě prostředí určeného k soužití člověka, fauny a flóry, které bude vytvářet a zlepšovat podmínky pro život všemu živému.