Cena děkana za vynikající bakalářskou práci
Permanent URI for this collection
Cena děkana za výjimečné bakalářské práce.
Browse
Browsing Cena děkana za vynikající bakalářskou práci by Author "Ducháček Milan, PhDr. Ph.D. : 65978"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemAtanáš Kopecký a pokus o rozvoj hedvábnictví ve východních ČecháchKopecký, Jan; Melanová Miloslava, PhDr. : 55293Práce se věnuje hedvábnictví ve východních Čechách v druhé polovině 19. století. Zaměřuje se na činnost pedagoga a hospodáře Atanáše Kopeckého, který byl v tomto regionu největším propagátorem hedvábnictví. Hodnotí jeho snahy o rozvoj hedvábnictví v rámci dobových snah hospodářských a vzdělávacích. Zaměřuje se také na historii hedvábnických spolků. Zvláště pak zkoumá postavení učitelů a škol v rámci České hedvábnické jednoty v Hradci Králové. Dále se zmiňuje o alternativních typech hedvábnictví v polovině 19. století. Vychází přitom ze současné literatury, z dobového periodického tisku a z pramenů, které jsou uloženy ve Státním okresním archivu Hradec Králové.
- ItemRod hrabat z Gallasu a Clam-Gallasu na Frýdlantsku ve výuce dějepisuJakoubková, Šárka; Svoboda Milan, PhDr. Ph.D. : 55296Tato bakalářská práce se zabývá stanovením výukového materiálu pro sedmé a osmé třídy základních škol s užším zaměřením na rody hrabat z Gallasu a Clam-Gallasu, jejich historii a souvislost s regionálními dějinami Frýdlantska. Teoretická část práce seznamuje s použitými metodami výuky jako jsou I.N.S.E.R.T., dramatizace, diskuse, skupinová práce atd. V rámci praktické části jsou navrženy čtyři výukové jednotky pro rozšíření povědomí o dějinách Frýdlantska, které je možné realizovat s žáky příslušné věkové skupiny nejen v hodinách dějepisu, ale i v rámci zájmového kroužku, výtvarné či hudební výchovy nebo dějin umění. Každá z modelových hodin obsahuje základní historický výklad pro pedagoga, doprovodné materiály a detailní popis průběhu každého cvičení, které je ve výukové jednotce obsaženo. Všechna zadání byla sestavena s ohledem na RVP a vzdělávací politiku MŠMT ČR. Jejich hlavním cílem je rozvoj klíčových kompetencí žáků. Navržené materiály by neměly být využívány jen pro osvojení faktografie, nýbrž i pro rozvoj zájmu o nejen regionální historii