Fakulta zdravotnických studií
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Fakulta zdravotnických studií by Author "Akrmanová, Pavlína"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemEdukace budoucího nelékařského zdravotnického personálu v obsluze plicního ventilátoruAkrmanová, Pavlína; Horňáková Anna, Ing. Ph.D. : 68334Bakalářská práce se zabývá umělou plicní ventilací, jejím popisem a stručnou legislativní problematikou. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce poskytuje informace o umělé plicní ventilaci, její formy, technický popis a zmiňuje zákony o zdravotnických prostředcích (konkrétně zákon č. 268/2014 Sb., a zákon č. 89/2021 Sb.) Následně stručně shrnuje jejich hlavní rozdíly. Poslední část teoretické části tvoří uživatelský manuál UPV. Výzkumná část byla provedena kvantitativní metodou pomocí dotazníků, které byly vyplněny studenty nelékařských zdravotnických oborů. Studentům byl následně poskytnut námi vytvořený dokument o plicním ventilátoru. Poté měli možnost vyplnit totožný dotazník znovu. Cílem bylo zjistit jejich znalosti v oblasti umělé plicní ventilace a její obsluze a ověřit, zda měl pomocný manuál význam. Na základě analýzy výsledků dotazníkového šetření byl navržen stručný návod, který slouží jako rychlá edukace nelékařského zdravotnického personálu před obsluhou plicního ventilátoru.
- ItemŠkolení studentů nelékařských zdravotnických oborů v obsluze plicního ventilátoruAkrmanová, Pavlína; Dudich Tomáš, Mgr. : 68122Bakalářská práce se zabývá umělou plicní ventilací, jejím popisem a legislativní problematikou. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce poskytuje informace o umělé plicní ventilaci, její historii, formy, či technický popis. Další kapitolou teoretické části je základní popsání zákonů o zdravotnických prostředcích (konkrétně zákon č. 268/2014 Sb., a zákon č. 89/2021 Sb.) a stručné shrnutí jejich rozdílů. Poslední část teoretické části tvoří osnova pro zaškolení. Výzkumná část byla provedena kvantitativní metodou pomocí dotazníků, které byly vyplněny studenty nelékařských zdravotnických oborů. Studentům byl následně poskytnut námi vytvořený dokument o plicním ventilátoru. Poté měli možnost vyplnit totožný dotazník znovu. Cílem bylo zjistit jejich znalosti v oblasti umělé plicní ventilace a její obsluze a ověřit, zda mělo školení význam.