Education and her task in the post-modern era
Abstract
Text si klade za cíl otevřít diskusi k tématu filosofie výchovy a vzdělávání člověka v současné
postmoderní společnosti. Původní antická epimeleia v kontextu odpovědnosti a nároku
výkonu života v dnešku neztrácí na aktuálnosti, s přenesením do socializace člověka otevírá
možnost vykonat život ve smyslu dobra-agathonu a tím se podílet na předání hodnotného
dědictví generacím příštím ve světověku.
The text aims to open a discussion on the philosophy of upbringing and human education in contemporary postmodern society. The original ancient epimeleia in the context of responsibility and the claim of life's performance today does not lose its momentum and with the transfer to human socialization it opens up the possibility to make life in the sense of good-agathon and thus to contribute to the transfer of valuable heritage to generations next in the world.
The text aims to open a discussion on the philosophy of upbringing and human education in contemporary postmodern society. The original ancient epimeleia in the context of responsibility and the claim of life's performance today does not lose its momentum and with the transfer to human socialization it opens up the possibility to make life in the sense of good-agathon and thus to contribute to the transfer of valuable heritage to generations next in the world.
Description
Subject(s)
Education, postmodern, education, authenticity, responsibility, existence, being
Citation
ISSN
ISBN
978-80-87952-21-4