Rekonstrukce rozvodového mechanismu

Title Alternative:RECONSTRUCTION ABOUT VALVE TIMING MECHANISM OF GAS ENGINE TEDOM
Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis is dealing with the reconstruction of valve time mechanism, which is aimed at drive´s modification of cam-shaft gas engine TEDOM. In this thesis have been dealt several versions of different drive´s types and availability of their usage with a view to ordering in engine´s build-up area and with the aim of actual part´s minimal modifications. On base of analysis particular variant´s opportuneness was chosen optimal solution. In consequences, the thesis is solving detailed calculations and suggestions of new or existing part´s modifications and creating new technical documentation.
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí rozvodového mechanismu zaměřeného na změnu náhonů vačkového hřídele plynového motoru TEDOM. Řešeno bylo několik variant různých typů náhonů a vhodnost jejich použití, s ohledem na uspořádání v povolené zástavbové oblasti motoru s cílem co nejmenších změn dosavadních součástí. Na základě rozboru vhodností jednotlivých variant bylo vybráno optimální řešení. Následně diplomová práce řeší detailní výpočty a návrhy nových, nebo modifikace stávajících součástí a vytvoření nové technické dokumentace.
Description
katedra: KVM; přílohy: 1 dvd, 22 výkresů; rozsah: 68s., 15s. obr. příloh
Subject(s)
timing chain, sprocket wheel, camshaft, crankshaft, vibration damp strip, chain tensioner, rozvodový řetěz, řetězové kolo, vačková hřídel, kliková hřídel, vodící a napínací lišta, napínák řetězu
Citation
ISSN
ISBN
Collections