Simulační výuka ošetření centrálního žilního katétru

Abstract
Tato bakalářské práce je zaměřena na simulační výuku ošetření centrálního žilního katétru. Teoretická část práce se zabývá problematikou simulační výuky, která představuje důležitou součást moderního vzdělávání a stále častěji se uplatňuje i u vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků. Dále je práce věnována centrálnímu žilnímu katétru včetně indikací a kontraindikací zavedení, rozdělení dle typů katétrů, možnostem přístupových cest do centrálního žilního systému a asistenci nelékařských zdravotnických pracovníků při zavádění katétru. V další kapitole je popsána ošetřovatelská péče o pacienta s centrálním žilním katétrem. Výzkumná část analyzuje a interpretuje výsledky strukturovaného pozorování, které bylo zaměřeno na znalosti studentů studijního programu Zdravotnické záchranářství při ošetření centrálního žilního katétru. Výstupem práce je scénář simulační výuky a článek připravený k publikaci.
This bachelor thesis focuses on simulation-based learning of central venous catheter treatment. The theoretical part of the thesis deals with the issue of simulation teaching, which is an important part of modern education and is increasingly being applied in the education of non-medical health professionals. Furthermore, the thesis is devoted to the central venous catheter, including indications and contraindications for insertion, classification according to types of catheters, possibilities of access routes to the central venous system and assistance of non-medical healthcare workers during catheter insertion. The next chapter describes the nursing care of the patient with a central venous catheter. The research section analyses and interprets the results of a structured observation study that focused on the knowledge of students of the Paramedicine programme in the treatment of central venous catheters. The output of the thesis is a simulation teaching scenario and a paper prepared for publication.
Description
Subject(s)
centrální žilní katétr, dezinfekce, nelékařský zdravotnický pracovník, ošetřovatelská péče, simulační výuka, central venous catheter, disinfection, non-medical health worker, nursing care, simulation teaching
Citation
ISSN
ISBN